Har ni bättre tips? Fundersam inför abonnemangsbyte.

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Scapula, 9 jan 2012.

  1. Scapula

    Scapula Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag bestämde mig nyligen för att byta telefon samt abonnemang då jag nyligen flyttat hemifrån och då jag ej har fast telefoni så ringer jag mer på mobilen än vad jag gjorde när jag bodde hemma. Just nu har jag tele 2 student, där månadskostnaden är 19 kronor per månad, och har bytt till (fast ej fått än) Tele 2 pott (249:-).

    Telefonen jag beställt är en Galaxy Nexus, vilket jag har bestämt mig för att det är den jag vill ha. För den ska jag betala 175 kronor i 24 månader tillsammans med abonnemanget.

    Vad jag vill ha, samt gör:

    *Ringer samt smsar nära och kära, 80% har Tele 2, övriga spridda operatörer.
    *Surfa, max 1 GB/månad
    *Gärna låga kostnader till fasta nätet/övriga operatörer

    Finns det abonnemang som är betydligt mer prisvärda hos andra operatörer, i er åsikt? Totalkostnaden efter nyår kommer att uppgå till 420 kronor (inkl telefonen) och där används 249 kronor till potten.. Priset behöver inte sänkas, utan tips om abonnemang där jag får MER för pengarna uppskattas också.

    Tacksam för svar!
     
  2. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Om du väljer 3 pott 399kr(+49kr för mobilen) hamnar du på 448kr men får ringa upp/köpa tjänster för 399kr.
    Du får även halva priset fram till midsommar.
     
  3. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om man lägger ditt abonnemang (249+175) till 249+100 istället, så får man en kontantkostnad på 1495 istället. 75 x 24 är 1800 - förtjänst: 305 kr. Bara ett tips :)

    Var bor du? Tänkte angående täckning osv.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Dweeblings förslag är nog det bästa.Du tjänar på det! Eftersom du får ringa då flr 399kr/månad.

    Annars kan du ju ta telefonen med tex 3Surf Max för 299kr/mån och du får inte ringa för det, men minutavgifteb ligger lite lägre. Sen kan du ju tänka att du har ca 120kr tillgodo att använda :)

    Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
     
  5. Scapula

    Scapula Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tack för svaren! Helt klart mer prisvärt att ta pottabonnemang från Tre, sedan får jag räkna ut ifall jag tjänar in det på SMS/telefonkostnad mellan Tre och Tele 2 (eftersom jag ringer enbart betalar uppkoppling ifall jag har Tele 2) men med 150 kronor extra bör räcka och bli över.

    Cnord: Smart! Det där hade jag inte ens tänkt på att det kunde bli skillnad. 1500 direkt kan också vara skönt att bli av med för att få ner månadskostnaderna lite ifall jag kör på Tele 2.

    Jag bor i Uddevalla, men har inte haft problem så sätt med Tele 2-täckningen tidigare så man kan väl säga att jag är en nöjd kund. :)
     
  6. 3Sverige

    3Sverige Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du ringer och SMSar mycket till Tele2 kan du alltid välja till vår tillvalstjänst 3Vänner Plus (Tele2) som kostar 69kr/mån (kostnaden dras från potten). Med tjänsten får du 3000 fria minuter och 3000 fria SMS till Tele2/Comviq abonnenter.

    Du hittar mer information om 3Vänner Plus här: 3Vänner Plus - Privat - tre.se

    Med vänlig hälsning

    Johan Wistrand
    3Kundrelationer
    Mobiltelefoner & Mobilabonnemang - Köp Mobil - Privat - tre.se
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Finns ju tillval hos 3 för 69kr/mån somdras av potten som ger dig 3000fris minuter och 3000sms/mms till Tele2. Du betalar bara för öppningsavgiften för varje samtal då :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    3Sverige gillar detta.
  8. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ett annat tips är Halebop nollan till alla. 389 kr månaden inkl GN(295kr mån fram till midsommar) i 24mån.
    Då har du 1000 fria minuter i månaden till alla i Sverige(1kr öppningsavgift), 3000 fria sms till hela världen och 2gb internet i månaden.

    Galaxy Nexus, 16GB
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Där ser man, ni hann före.. :P

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk