Har ni fått en defekt skärm?

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 13 juli 2011.

1. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag skulle lämnat in den.
    Försök att få den ivägskickad för reparation hos Anovo, de som har fått tillbaka dem därifrån verkar nöjda.

/qsec

2. salli

salli Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tusen tack :)

3. Canon

Canon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min bror befinner sig i USA den närmaste veckan och jag är riktigt sugen på att be honom ta med en Tab 10.1 hem men hur vanligt tror ni felen på skärmarna är?
    Skulle ni vågat ta risken?
    Av det jag har läst så finns det inte någon garanti på den från Samsung i Sverige om den är köpt i USA.

4. plattadroid

plattadroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då var den inlämnad till Telenorbutik idag 12:15.
    Jag köpte den förra Måndagen 5/9 i butik 17:10.
    Pratade först med Samsung support 2ggr(ena gången blev jag bortkpplad mitt i samtalet), de sa att inom sju dagar från köp,
    får man ut en utbytes, så upfattade jag det iallafall,
    men Telenorbutiken måste skicka den till Telenor Service i Malmö för utvärdering.
    Men de i butiken kunde dock konstatera felet på plats.

Samsung borde nog se över sin prudukt och kundsupport...

Ekot citat:
    Japanska biltillverkaren Honda återkallar nära en miljon bilar på grund av felaktiga fönsterhissar. I värsta fall kan de smälta och börja brinna.
    Ingen har ännu skadats.
    De flesta av de återkallade Honda-bilarna har sålts i Japan och Kina, men även i Nordamerika återkallas över 100 000 bilar.
    :slut citat.

Fortsättning följer...

Last edited: 13 september 2011
  5. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Vad jag förstår så är det ett generellt fel vare sig man köpt US varianten eller om man köpt 3G varianten som säljs i EU.

Köpte min platta i staterna för ca tre månader sen, och jag använder den dagligen. Har inga problem alls då jag aldrig sett varken newtonringar eller skärmsläpp på min tab. Vad det beror på vet jag inte, men man hör ju sällan från de med fungerande tab, utan det är dom med problem som hörs.

Klart jag var nervös då jag köpt den i us (utan word wide garanti), och funderade på vad jag skulle göra om jag skulle få samma problem. Om man känner sig osäker på kvaliteten så bör man kanske avstå.. Jag kan i alla fall säga att det är ett av mina bättre köp, och med tanke på dollarkursen så kan man som jag chansa på det bästa om man kan offra en penning :P

6. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Risken finns att du behöver åka tillbaka till USA för att åtgärda garantiärenden.

7. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det där är ju faktiskt rent skitsnack. Varför skulle man behöva åka över personligen till USA?
    Nej du, jag som har kollat igenom alla papper på min amerikansksålda Tab kan meddela att processen liknar den i Sverige. Om du behöver få hjälp, så kan du posta den till USA (precis som om du postar den till Anovo i Sverige). Det skulle kanske ta en vecka mer, totalt.

Dessutom är min känsla (bara spekulationer), att de svenska Tabbarna har haft mer problem, även om det finns samma fel på de amerikanska. De tillverkas inte på exakt samma sätt som de europeiska, och har ett annorlunda bakstycke m.m. Jag har haft min drygt en månad och fortfarande inte en tillstymmelse till något fel!

EDIT, dessutom kan man faktiskt kolla med Samsung Sverige för att se om de har möjlighet att hjälpa dig. Det kan vara från dag till dag!

8. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Amerikanska ägare rapporterar exakt samma problem på XDA. I övrigt var jag raljerande när jag påstod att man själv skulle behöva åka över. Att skicka plattan över Atlanten för att få ett garantiärende åtgärdat (med allt vad det kostar i tid och pengar) är ett lika bra exempel på varför man kanske ska avstå.

9. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag förstår att du har din åsikt klar, men du kan väl försöka vara nyanserad när någon frågar om råd. Att raljera om att man behöver åka personligen för att lämna plattan speglar ju inte direkt verkligheten.

Att du inte gillar att skicka grejer till USA är din åsikt, och därför tycker du att det är ett exempel på varför man bör avstå. Jag tycker inte att det är så jäkla farligt, och kan dessutom leva utan plattan i några veckor om det nu skulle vara nödvändigt (vilket jag även skulle få göra om Anovo skulle ta hand om det). Dessutom, så fantastiskt dyrt är det inte nu för tiden...

Till slut kan jag hålla med dig om att det absolut smidigaste är att köpa allt i Sverige, då det är lättare att få hjälp om man skulle få en defekt produkt. Men jag ser inga problem i att köpa t.ex. en platta i USA.

Att det finns problem med amerikanska plattor tvivlar jag inte på, men de kollegor och vänner som jag vet har haft sina amerikanska plattor sen juli så finns inga problem alls, och då pratar jag om fler än 10 plattor.

10. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Frågan är dessutom om Samsung går med på att skicka tillbaka plattan till Sverige. Står det något om det i dina garantipapper? Vad kostar det förresten att skicka plattan? Är du säker på att garantin gäller utomlands?

11. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Inga problem, jag pratade med Samsung folk i ett stort köpcentrum. Jag kan lova dig att plattan är hypad i USA och att man marknadsför den stenhårt. För säkerhetsskull pratade jag med två olika människor och de svarade samma sak; Skulle jag få problem så ska jag ta kontakt med butiken/kedjan där jag köpte den, ELLER kontakta Samsungs Support i USA så skulle de hjälpa mig. Alltså, det spelar ingen roll att jag tar med mig plattan till Sverige, garantin gäller i alla fall, men begränsningen att jag troligen måste skicka plattan till ett servicecenter i USA.

Jag tycker en sak, och du tycker en helt annan. Ska vi nöja oss där?! För i grund och botten handlar det om vad gemene man prioriterar. Agree to disagree?

EDIT, 300 spänn, cirka, kostar det att skeppa en platta. Men då tog jag i när det gäller vikt och yttermått!

12. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jo, men det förstår jag - att du kan skicka den till USA. Men kommer de att skicka tillbaka den till Sverige (utan att du behöver stå för frakten)? Gällande fraktkostnad (om det nu går smidigt att skicka den tur/retur) kostar det alltså 600 kr att få plattan lagad? Lägg därtill förlängd väntetid. Hur mycket billigare är plattan i USA?

13. Bergkuist

Bergkuist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min sgt fick en oljefläck, fick en i dag ny denna har 30 st döda pixlar :(
    Det

14. johnny karlberg

johnny karlberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en fläck som är avlång inte rund som vissa skriver, är det samma symtom?

15. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Yes. Så kan det se ut.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

16. johnny karlberg

johnny karlberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så problemet är mer hur känslig man är, för när skärmen är upplyst kan man ju knappt uppfatta det?

Men det är bara att gå tillbaka med den då.
    Köpt på expert 2011-09-05

17. peppelorum

peppelorum Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

18. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den ser ut som på min fast var min lite bredare. Jag fick en ny från Anovo som hitintills varit felfri(4veckor).Som jag sagt tidigare så känns det som den är bättre och stabilare. Jag har fått för mig att displayglaset är tjockare på den nya. I allafall så sviktar det mindre vid tryck. Men såklart det är subjektivt eftersom man inte har båda framför sig.

19. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Poll/Undersökning?

Vet inte om detta redan gjorts men vore det inte intressant med en undersökning angående hur många som har haft problem med deras plattor så man kan få lite statistik! Det skulle iofs bara gälla Swedroids forumläsare men vi är väl ganska många!

Förslag på fråga:

Har du haft problem med din Samsung galaxy 10.1?

Ja / Nej Resultat i %

Om nej:

Har det varit relaterat till Newtonringar/Oljefläckar? Ja/Nej

Döda pixlar? Ja/Nej

Övriga problem? Ja/Nej

Hur många plattor har du bytt ut?

1 ?

2 ?

3 ?

4 ?

Vore ju kul att se ett resultat på nått liknande! eller vad säger ni?

mvh

Edge

20. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Betona skillnaden mellan att "byta ut" plattan och att "få den reparerad".
    Hur många plattor har du bytt ut?
    Har du skickat plattan på reparation?
    Om ja, anser du problemet vara löst efter reparation?