Har ni fått en defekt skärm?

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 13 jul 2011.

1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Uppskattas! Bra jobbat, det behövs sättas press på Samsung för det är ju en tokflopp än så länge.

Som jag skrivit tidigare så borde dom kalla hem och byta ut samtliga tab från de felaktiga första batcherna. Det skulle vara goodwill mot alla kunder. Även om min tab är hel idag, vad säger att den är det imorgon?

Hoppas att det kommer en lösning, för jag är ändå fäst vid min tab ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. Showbiz

Showbiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag fick tyvärr också en oljefläck på min efter ungefär 2 veckor. Den varierar lite i storlek, givetvis beronde på värme etc. Jag har inte hunnit visa den för Telia ännu, då jag varit på semester, har bara felanmält via telefon.

Jag hoppas precis som andra att Samsung löser detta, men tvivlar lite på att de bryr sig om lilla jag. Är i övrigt nöjd med plattan och vill inte ha en annan just nu.

Jag undrar hur ni som bytt platta gjort? Har ni gjort en fullständig backup via kies och sedan fabriksåterställt? Vill ju helst inte ha saker kvar på plattan om man eventuellt skulle få en ny.

Last edited: 10 aug 2011
  3. Nightfly

Nightfly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Jag bytte min defekta Tab i Teliabutik igår. Den nya är svart istället för vit och materialet på baksidan känns annorlunda - föredrar den svarta ytan.

Jag lade över allt viktigt på USB-sticka och gjorde en fabriksåterställning. Tappar förvisso sparade spel och sånt, men inget viktigt.

Den nya har förresten en "Samsung Navigator Included"-lapp på framsidan, som har diskuterats i en annan tråd.

Showbiz gillar detta.
  4. mikewse

mikewse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är ytterligare en som har precis samma erfarenhet som övriga här; använde Tabben i 1-2 veckor, ringarna dök upp först lite och sedan allt mer, kylskåpet gav tillfällig lindring.

Jag var inne på en Teliabutik efter 2½ vecka (inte samma som jag köpte i) och visade upp det och de sade då att att direktutbyte bara gjordes inom 7 dagar. Efter att ha läst tråden här har jag kollat med Telias kundtjänst och mycket riktigt utökades detta till 30 dagar för några månader sedan, alltså var beskedet från Teliabutiken fel.
    Nu har såklart mina 30 dagar passerat men jag ska gå in och ta en fajt med min Teliabutik om direktutbyte i alla fall, då det är den andra butiken som har fintat mig...

5. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Helt rätt! På dem bara!

6. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Är det någon som har fått konkret besked om DOA tiden hos Telia? 30 dagar? 7 dagar? 14 dagar? Alla varianterna har nämnts i tråden. Vilken gäller?

7. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

I butik sa dom 7 dagar till mig på måndagen vecka 31. Så har varit utan platta sen dess :(

8. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

DOA tiden är den samsung säger och dom säger 7 dagar.
    Vad butiken sedan säger är ointressant om inte dom ska få massa begagnade att sälja.

9. klass1

klass1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en svart idag. Efter 30 min användning kom fläcken fram :-(

10. Degauss

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Källa......??

11. Zumna

Zumna Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte min platta i mitten av juli och satte på ett Copter-skydd på den några dagar efter inköpet. Efter ytterligare någon dag kom fläcken, så jag trodde från början att det var något som kommit i samband med att skyddet sattes på.
    Nu har jag börjat jobba så plattan har legat några dagar och dammat i byrålådan, men jag tänkte att jag väl får plocka fram den och åka till Telia och lämna in den. Döm om min förvåning när det inte fanns tillstymmelse till fläck på skärmen? Den fanns där i alla fall i två veckor och nu är den borta.
    Någon som varit med om det?

12. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samsung support
    contact us - SAMSUNG
    Öppet må-fre 9-18 Support 0771-SAMSUNG (0771-7267864).
    Går även att maila dom fast då får man använda deras formulär på deras sida.

Surfplattor har samma DOA tid som deras telefoner 7 Dagar
    Tv och vitvaror har 14 dagar.

13. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du får testa att jobba med plattan så den blir varm oftast då fläcken kan komma fram så fick jag fram en liten på min.

Men eftersom jag inte vet hur dom löser det än så väntar jag med att skicka min på service.
    Antar att samsung kommer fram med en bulletin till detta fel på deras plattor.
    När den har kommit då ska jag skicka min på service.

14. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

https://forum.tewss.telia.se/topic/4010-samsung-galaxy-tab-101-oljeflack-problem/

Problemet med att göra det dom hänvisar till där är att den skickas till Anovo och sen blir den där med statusen "Vi väntar på teknisk upplysning om produkten från tillverkaren". Hade jag vetat detta hade jag inte skickat in den utan krävt att få min utbytt mot ett annat märke i butik. Har frågat telia om det går att lösa via mail, inväntar svar.

15. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Fick svar från Anovo idag att det skulle ta ytterligare 5-10 arbetsdagar.

isMaskin gillar detta.
  16. Adamski

Adamski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag såg att Mediamarkt börjat sälja obundna 10.1. Är det någon som har handlat där? Är det någon som kan rapportera hur det är med skärmen på plattor från Mediamarkt?

17. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur länge har du haft den på service?
    Från det dom fick den vore kul att veta för tar servicen för långtid så gå på kundtjänst på samsung så brukar det bli lite fart och i värstafall byter dom ut den då om det tar för lång tid.

18. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Precis 3 veckor idag. Så jag får antagligen räkna med 4-5 veckor totalt. Enligt status på reparationen så har större delen av tiden gått åt till väntan på reservdel samt "väntan på teknisk upplysning från tillverkaren" (vilket också är nuvarande status).

19. depen

depen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min tab igår från Audio Video, DOA... Garantin gäller ju minst i ett år så jag väntar nog lite med att skicka in den. IAF tills jag vet att de fått ordning på reparationerna.

20. Degauss

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Det stämmer att Samsung säger 7 dagar. MEN, Telia har förlängt DOA tiden till 30 dagar! Var inne i butiken efter jobbet idag och bytte min pga döda pixlar (inget oljefläkt). Min är inköpt 15:e Juli, och jag fick en ny, no questions asked. Tycker att Telia sköter sig riktigt schysst!