Gick till telia idag och fick en ny direkt. Jag frågde vad som händer om det blir likadant på den här och dom sa att det var bara att komma in och byta igen. Jag hade även ett klick från högra övre hörnet som att skärmen lossnat lite. Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
Någon som lyckats få igenom ett byte hos Anovo ännu eller samlar de alla plattor de får in på hög??? De har haft min 1 vecka nu utan att lyckas skicka ut en ny under denna tiden.
Nej tyvärr. Min har fortfarande statusen att de väntar på samsung. Skriver i denna tråden så fort jag vet något.
Då får man se till att ringa samsung support och ligga på det så dom kan ligga på ANOVO det är det lättaste sättet att få fart på det hela
Min tredje tab nu från telia och den har en stor "oljefläck" i mitten även den. Börjar tro att det inte finns någon utan. Snarare att det är en tidsfråga innan det syns på alla där ute. Är det någon som vet hur allvarliga fläckarna är förutom att dom syns när skärmen är svart?
Har det på någon av dina kartonger funnits ett klistermärke där det står typ "Samsung navigator included"? Jag har en teori om att de som har det märket är av en senare batch med kanske skärm utan problem? /qsec
Tyvärr så har jag bytt 2 st svarta med fläckar. Mina hade senaste programvaran installerad och samsung navigator på boxen :-(
Man blir lite orolig att man inte kommer få en som är ok. Det kommer väl inga fler pgra av apples stämmning. Det betyder då kanske att butiken jag byter ifrån inte får någon ny "batch". Skrutt!
Eftersom jag fått oljefläck på skärmen på den 29:e dagen hastade jag ner till Teliabutiken för att höra mig för om utbyte. Här i Uppsala är det garantireparation som gäller, och de hade redan ett par kunder som lämnat in sina plattor. Men tjejjen jag pratade med visade sig själv ha en tablet med oljefläck på, och hon tänkte inte göra något åt den tills Samsung bestämt sig för att hantera detta problem på något sätt. De i butikerna hade inte hört ett ljud från huvudkontoret, men hon skulle jaga efter ett besked så fort som möjligt eftersom det ju ligger i hennes eget intresse också. Hoppas....
Jag befinner mig i USA i skrivande stund, och ska iväg till en bestbuy nu i eftermiddag. Har fortfarande inte bestämt mig för om det ska bli en Tab eller Transformer. Helst av allt vill jag ha en Tab, utan problem. Ska se vad de säger i butiken, och hur det fungerar med garantier. I värsta fall får man väl skicka Taben till USA för service, men å andra sidan verkar inte Anovo & co vara så snabba heller!
Ja, lag såg det. Men jag skippade det. Det blev trots allt en Tab, än så lnge har jag bara kopplat in den men det känns kanon. Samsung hade en stor monter i det ännu större köpcentret, så jag passade på att prata med en representant om de problem man sett i Sverige. Hon såg frågande ut. Enligt henne har de europeiska plattorna tillverkats på ett annorlunda sätt, men mer än så visste hon inte. Bara att hoppas att skiten håller!
Min hade en liten vit prick mellan skärmen och glaset. Trodde först det var en död pixel, men det är det inte då den är där när skärmen är avstängd med. Inte helt ovanligt fel detta heller. Får se när man orkar ta sig tid och får den reparerad bara.
Lämnade in min Tab idag för reparation pga oljefläck. De skulle skicka den till Anovo ASAP, men det gör knappast någon skillnad :-)
Nu har även jag fått detta problem. Jag var in till min Telia butik och dem skulle byta den direkt men dem hade inga hemma. Så dem tog mina kontakt uppgifter och ringer mig när dem får in fler så kunde jag komma in och byta direkt i butik. Jag har haft min i mer än 30 dagar men det spelade tydligen ingen roll.
Jasså jag som trodde glappet uppe i hörnet var nog, nu är min tab tvärdöd satte den på laddning efter 27% under natten, och nu finns de inte ett liv den.. Aja får åka in till butiken och se vad dom säger.