Problem: Har problem med batteriet på min mobil

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Hackerlacka, 28 nov 2011.

1. Hackerlacka

Hackerlacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har på senare tid upptäckt att batteriet sjunkit hastigt utan användning. I skolan så brukar jag ha på mobilt internet och på sista tiden har jag märkt att mobilen blivit väldigt varm samt att batterinivån sjunkit väldigt mycket på kort tid.

En dag blev resultatet såhär.
    Morgon - Batteri 100%
    11.00 - 12.00 märker jag att mobilen känns väldigt varm, tar upp och kollar på den. Batteriet står nu på ca 40%(Har sjunkit med 60% på 4h utan användning!). Jag stänger av mobilt internet och mobilen svalnar efter en stund. Första tanken var att det var en engångshändelse fast nästa dag (idag) blev det likadant.

Är det normalt att mobilt internet "tar" så mycket batteri? Eller tror ni att det har något med någon synkning i bakgrunden som t.ex kalender, e-mail mm.? G-mail är inställd på push-notifikationer, hotmail är inställd på att synka var 4:e timme. Jag använder mig inte av htc:s e-post applikation.

Jag tror att det kan ha med kalendern att göra.
    Ett tag så fungerade inte min kalender, jag såg inga händelser osv. Gick in och pillade lite på inställningar och tillslut så fick jag det att fungera.

Battery Indicator
    Eller kan det ha med en batteri app? Den visar batteriets procent uppe i notifikationsfältet. En länk till appen: https://market.android.com/details?id=com.darshancomputing.BatteryIndicator&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5kYXJzaGFuY29tcHV0aW5nLkJhdHRlcnlJbmRpY2F0b3IiXQ..

Jag har inte haft problem med batteriet tidigare. Är det någon som vet varför det blir såhär och är det någon som har haft samma problem som jag har?

Alla svar uppskattas!

/Hackerlacka

Last edited: 28 nov 2011
  2. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Kan vara en bugg som hänger ihop med dailern. Läste någonstans att vissa har det problemet när det ringt ett samtal och sedan låter luren ligga... Men men kan inte säga mer...

Sent from my awesome HTC!

3. berggren4

berggren4 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem.. stänger alltid av min telefon på natten och vid tre tillfällen har batteriet dött på 4 tim.. 2 av gångerna har laddaren suttit i hela natten och en natt va batteriet fullladdat när jag stängde av den.. skit irriterande.. nån som har några bra tips..

4. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ladda ner typ "wheres my droid power" och titta.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Det här hjälper ju inte dig men jag hade samma problem en dag på min Arc S, har ca 60-70 % kvar av batteriet när jag åker hem men just den dagen hade jag bara 36% kvar. Har fortfarande ingen aning om vad som drog ur batteriet just den dagen,har Where is my droid power installerat och kunde inte se något där,inte heller under batteriförbrukning hittade jag något speciellt. Jag tror ju att någonting i telefonen låste sig just då då jag inte haft problemet något mer.

Jag stänger alltid av telefonen nattetid men kanske kan en regelbunden omstart av telefonen hjälpa även dig. Dagens telefoner verkar må bättre av att regelbundet starta om dom

6. Hackerlacka

Hackerlacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tack för tipset!

Har precis laddat min mobil till 100%, laddat ner Wheres My Droid Power.
    HTC Sense 11.57%
    Sedan kommer det en mängd appar under 1%.
    Ska kolla imorgon när jag sätter igång mobilt internet.

/Hackerlacka

7. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det kanske är värt att testa juice defender. Det finns en del förinställda profiler, själv använder jag "balanced", och jag har gott om batterikraft över varje dag trots flitigt användande.

8. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem, jag funderar på om det skulle hjälpa att byta till ett större batteri och testa om det fungerar, min mobil vart så vart att dekalerna på baksidan lossnade, mailade dock bara HTC och en vecka låg nya batteriluckan i brevlådan!:D

9. Droid119

Droid119 Guest

När jag fick min Incredible S så drog den enormt med batteri utan anledning. Efter några veckor efter det började jag använda PowerMax(Pro versionen) och mitt batteri höll i 1-2dagar med spel, surf via wi-fi m.m:)