Har på senare tid upptäckt att batteriet sjunkit hastigt utan användning. I skolan så brukar jag ha på mobilt internet och på sista tiden har jag märkt att mobilen blivit väldigt varm samt att batterinivån sjunkit väldigt
mycket på kort tid.
En dag blev resultatet såhär.
Morgon - Batteri 100%
11.00 - 12.00 märker jag att mobilen känns väldigt varm, tar upp och kollar på den. Batteriet står nu på ca 40%(Har sjunkit med 60% på 4h
utan användning!). Jag stänger av mobilt internet och mobilen svalnar efter en stund. Första tanken var att det var en engångshändelse fast nästa dag (idag) blev det likadant.
Är det normalt att mobilt internet "tar" så mycket batteri? Eller tror ni att det har något med någon synkning i bakgrunden som t.ex kalender, e-mail mm.? G-mail är inställd på push-notifikationer, hotmail är inställd på att synka var 4:e timme. Jag använder mig inte av htc:s e-post applikation.
Jag tror att det kan ha med kalendern att göra.
Ett tag så fungerade inte min kalender, jag såg inga händelser osv. Gick in och pillade lite på inställningar och tillslut så fick jag det att fungera.
Battery Indicator
Eller kan det ha med en batteri app? Den visar batteriets procent uppe i notifikationsfältet. En länk till appen:
https://market.android.com/details?id=com.darshancomputing.BatteryIndicator&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5kYXJzaGFuY29tcHV0aW5nLkJhdHRlcnlJbmRpY2F0b3IiXQ..
Jag har inte haft problem med batteriet tidigare. Är det någon som vet varför det blir såhär och är det någon som har haft samma problem som jag har?
Alla svar uppskattas!
/Hackerlacka
Click to expand...