Har rootat,

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Rexa, 14 nov 2011.

  1. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej har precis rootat min LG och nu i Titanium backup så har jag typ dubbletter av det mesta som Musik, Anteckningar, E-post, fm-radio, galleri, kalender, kontakter, plus många fler skall det vara så eller är det någe strul?
     
  2. ounze

    ounze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du borde ha flashat i OneClick istället.. De va lättare än iPhone jailbreak.. De är dock fucked up när man ska installera CM7 och köra den där ClockWork recovery o allt de där..

    Seriöst, brickar jag min lur så är jag helt 100 att jag bara kan slänga den, för jag fattar nada hur man ska installera sin backup o allt de där..


    Lycka till!
     
  3. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Den ena är en widget.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  4. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    praktiskt taget omöjligt att bricka en o2x :) NvFlash fixar den lätt som en plätt, så har det varit för mig och (vad jag har sett) alla andra Tegra2 enheter.



    RexaRexa; det kan inte vara så bara att TB inte lyckas para ihop backupen och den installerade appen? så att du har en ikon för appen, och en annan för backupen

    prova att kopiera TB mappen på ditt SD kort till din dator, sedan ta bort den från SD kortet, då borde du bara se installerade appar i listan (och inte backups).
     
  5. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ok skall kika på det. Måste man ta en backup på varje app går det inte att göra så att alla tas på en gång i TB?? Förövrigt så är jag uppe i 92 timmar nu och inge lagg och ingen seghet alls. Synd bara att inte telefonen tar emot samtal och sms ordentligt än. Sen såg jag i går när jag tog bort FB och twitter appen den som är original att den drar mycket mindre minne än appen på Market synd att den bara är så kass förövrigt. Har inte orkat fixa mer än men skall försöka rensa på allt onödigt som LG har kastat in i telefonen. Men ligger just nu i feber och allmänt kass sen i förrgår.
     
  6. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jo du kan ta backup på alla samtidigt, men det är en konstiga namn på knapparna tycker jag...

    när du är på listan över apparna, tryck på menyknappen -> Batch-> tryck på KÖR knappen till det du vill göra backup på, "BK alla appar + sys data" brukar jag köra

    anledningen till att LGs app för FB och twitter tar mindre minne är att dom inte har alla funktioner som dom "riktiga" apparna :P

    krya på dig och lycka till ^^
     
    Rexa gillar detta.
  7. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jo det funka tackar och håller med mysko namn på knapparna. Har ju vart in där och kikat men inte förstått vad allt betyder.
     
  8. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Ett tips förresten, quota personer du svarat till (citera knappen 2 rutor till vänster om tack knappen)

    då syns det när jag loggar in, annars måste jag leta runt på forumet efter trådar jag skrivit i och det är lite jobbigt ^^
     
  9. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du har inte någon lista på vilka LG program man kan frysa utan att det händer någe med tel?
    Förövrigt så är jag uppe i 170 timmar nu och det flyter på bra än.