Diskussion: Har Samsung problem?

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by nineteenfortyfive, Jul 9, 2011.

1. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att ha beställt en GS2 börjar jag nu bli lite fundersam...

Hade en Samsung Wave S8500 som jag köpte vid release. Med denna hade jag konstanta problem att få Kies att fungera, samtal kopplades ner. GPS som aldrig tycks fungera m.m. Samsung support verkar aldrig ha några lösningar när man kontaktade dom o.s.v.

Har nu läst in mig en hel del på GS2 och sakta börjar man skönja detta mönster även på denna modell. Visst, alla har inte dessa problem, men det verkar definitivt vara rätt många om man kollar diverse forum världen runt.

Känner att jag börjar få lite kalla fötter vad det gäller Samsung... Hur upplever ni Samsungs telefoner och framför allt bryr sig Samsung ens?

2. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du tänker efter lite: Dom du ser på diskussionsforum med problem är ju just dom som har problem. Dom som har fullt fungerande telefoner skriver förmodligen inget om det på nåt forum. Det du ser i form av folk som har profblem är alltså väldigt vinklat och inget du kan förlita dig på för att bilda dig en uppfattning om huruvida det är problem med telefonerna eller inte.

Min poäng är att det med största sannolikhet är enormt många fler som är väldigt nöjda med sina SGS2:or än vad det är som har problem med dom. Jag menar, det är väl ingen som startar en tråd med rubriken "min telefon fungerar precis som den ska, nån annan som råkat ut för det?" :)

3. jodroid11

jodroid11 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är ingen direkt expert på pc datorer eller Android-systemet men jag måste säga rakt ut att jag aldrig haft problem med Samsungs programvara Kies. Har mest kört Kies för att uppdatera mina telefoner sen augusti 2010 (galaxy s & nu galaxy s II). Jag köra bara orginal launcher och Jag använder orginal Windows 7 64 bit Home / Ultimate och har kies på två datorer desktop/laptop utan problem. Använder regelbundet optimeringsprogram för pc såsom Advanced SystemCare 4, CCleaner mm använder ej mekaniska hd utan SSD som system hårddiskar. Vet inte om detta spelar någon roll men men....

Last edited: Jul 9, 2011
  4. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Intressant detta med Kies. Hade enorma problem med Kies till 3 olika datorer här hemma när jag använde min Wave.

5. jodroid11

jodroid11 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

En bra guide/brukshandvisning/wiki för Kies vore på sin plats. Ett sätt att nå Samsung Kies kan vara på Twitter SamSamsungKies.

6. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Rent ut skrämmande att ett företag som Samsung inte kan släppa bättre mjukvara..

Jag tycker SGS2 verkar ha rätt lite problem..

Läser man om andra märken här är det samma sak..
    Förutom LG 2X som verkar va värst

7. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kies har feta problem liknande iTunes eller annan programvara i samma kategori.

SGSII är dock en helt fantastisk telefon som inte spelar i samma division som andra på marknaden, inklusive ip4.

Dock går alltid problemen med Kies att komma runt till skillnad från iTunes programvara.