"Hard reset" "super mega reset" etc?

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by maxzat, Nov 4, 2010.

1. maxzat

maxzat Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

När man väljer att återställa alla data, eller vad det nu står, i menyn i telefonen, blir det en ordentlig reset eller ligger det kvar något skräp?

Jag tänker på min tid med nokia, (fram tills för en månad sen :) ) då var man tvungen att hålla inne vissa knappar när man satte på telefonen för att göra en riktig reset, valde man via menyn att göra en fabriksåterställning var det inte säkert att det löste problemen man hade.

Jag och min sambo har varsin X10, min fungerar kanon efter uppdateringen men hennes blev inte så bra. Vi gjorde en återställning via menyn i telefonen och installerade apparna via market en efter en istället för backup'en gjord med astro, vilket fö fungerade kanon för mig.

2. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Inställningar --> Sekretes --> Återställ Standardinst. ( Raderar all data på telefon )

(?)
    Äre det ni gjordE?

Vill ni ha en redig reset så återställ telefonen i SEUS :)

3. maxzat

maxzat Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jepp, så gjorde vi och efter det så fungerade sambons.
    På nokian när man gör en återställning till fabriksinställningarna så blir småuppdateringar av program kvar, höll man in vilka knappar det nu var, så blev den sopren ända "ner" till sista fw uppgraderingen...

Tack för svar och ha en fortsatt trevlig kväll!!!