Harmony

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Cherokee, 1 jan 2018.

  1. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Är det någon som upplever att Harmony stänger av enheter helt random? Jag har suttit och pillat lite och efter en stund stängdes TVn helt spontant av, och en halvtimme senare även hemmabion. Kör jag igång en stereoaktivitet i appen så släcks tv-aktiviteten om den är igång....

    Jag blir inte klok och detta gör ju inte direkt min fru imponerad heller, så chansen att få köpa nya roliga saker minskar ju avsevärt när tvn släcks ner när hon kollar ;)
     
  2. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Du får gärna säga vilken Harmony utav många det handlar om? [emoji14]
     
    Cherokee gillar detta.
  3. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag har bara Harmony hub som jag styr med Google Home
     
  4. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Själv kör jag med Harmony Ultimate och Harmony Companion.
    Det du skriver upplevde jag från början med Harmony Ultimate, men efter senaste programvaru version så har det funkat mycket bättre. Fast jag blev tvungen ta bort allt gamla konfiguration och börja om på nytt. Efter det så fungerar allt som det skall.

    Nu vet jag inte om det är samma konfiguration på appen som PC program. Då jag konfiguerar allt via datorn. När man startar igång en ny aktivitet så stängs alla enheter som är inställd på gamla aktivitet, vilket är normalt. Men man kan ställa in vid varje ny aktivitet, om viss enhet skall stängas av eller fortsatt vara på när man startar igång en ny aktivitet. Detta gör man vid Devices - väljer Power settings (jädrans katt hoppar på mitt dator bord och skymmer hela skärmen och vill kela) och här väljer man hur enheten skall betee sig. Sen fortsätter du bara på alla enheter, om dom skall v-ara på eller avstängd.-------------------------------------------------- (detta är gjort av min katt, lutar ansiktet på tangenbordet. Låter det vara kvar.) :D
     
  5. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Tack. Jag ska prova göra inställningarna via datorn istället för jag hittar inte dem inställningarna i appen.

    Ge katten lite mat så slutar den nog störa dig ;)
     
  6. CheeeZy

    CheeeZy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Har sökt runt i forumet angående länkningen mellan just Google Home och Harmony Hub. Hur gjorde du detta? Jag har läst att man behöver ändra språk/region m.m för att få det att funka då jag endast kommer till rutan där de skriver "kul att du är lika intresserad som oss etc..vi meddelar när denna tjänst är tillgänglig i ditt område". Man behöver då lura appen att man är i USA el UK. Har provat detta men kommer fortfarande till samma text!! Blir galen här. Har du något tips för att få ordning på det? Tacksam för hjälp.
     
  7. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag vill minnas att jag var inne i inställningarna för region på mitt Googlekonto. Även om jag har engelska som systemspråk så var regionen Sverige på mitt Googlekonto. Efter det funkade det
     
  8. Adler

    Adler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    I mitt fall bytte jag region i myharmony på datorn från svenska till engelska och det funkade.
     
    CheeeZy gillar detta.
  9. CheeeZy

    CheeeZy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för er input! Var Harmony som spökade. Bytte, som föreslaget, region och sen hoppa den igång!
     
    Cherokee gillar detta.