Problem: HDCP - Amazon Prime

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av kajsthlm18, 24 maj 2020.

  1. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Med Chrome så får jag inte Amazon Prime att lira i fullHD när datorn är ansluten till en extern skärm med USB-C till MiniDP.
    Får ett felmeddelande att hårdvaran inte uppfyller HDCP kraven. Googlar jag lite snabbt så verkar det vara ett Apple specifik problem...

    Fungerade utan problem igår men idag får jag alltså inte FullHD. Provade nu med Safari och då får jag jag fullHD... men jag är orolig att den kommer att sluta fungera där också för Googlar jag så är det andra som skriver att det inte lirar med Safari men funkar med Chrome eller Firefox. Vill helst använda Chrome då jag synkar mellan enheter.

    Någon annan som har stött på liknande strul? Och lyckades ni lösa det? Måste man kanske köra med Apples egen adapter för konvertering av USB-C till HDMI? Kör jag t.ex direkt på datorns skärm så får jag fullHD - det är alltså när den ansluts mot extern skärm som det blir sämre upplösning. I Netflix ser jag också att kvalitén är sämre med Chrome.
     
    bernard gillar detta.
  2. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Till min förvåning hittade jag följande gällande Netflix iaf och bör även stämma med Amazon Prime video. Chrome klarar alltså inte mer än 720p. Det var ett tag sedan jag tittade via datorn, kör oftast Apple TV eller Chromecast men nu vet man. Youtube lirar ju med 4k men det verkar vara HDCP skyddet som begränsar vissa webbläsare.


    • Google Chrome
      • Upp till 720p på Windows, Mac och Linux

      • Upp till 1080p på Chrome OS
    • Microsoft Edge upp till 4K*

    • Internet Explorer upp till 1080p

    • Mozilla Firefox upp till 720p

    • Opera upp till 720p

    • Safari upp till 1080p på Mac OS X 10.10.3 och senare
     
    bernard gillar detta.