Problem: hdmi

Diskussion i 'ASUS' startad av carlboden, 7 maj 2012.

  1. carlboden

    carlboden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallj, har precis köpt asus prime Tf 201 tycker den e super. Köpte den dock mycket pga. Att det fanns micro hdmi, när jag dock kopplar den till tvn så har jag problem att anpassa bilden till tvn, ser inte hela skärmen på tvn :( va inne underinställningar på hdmi och försökte med cropmode och scale mode. Inget passar. Har en gammal två typ 5år. Några förslag på hur man anpassar bilden?
     
  2. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    samma lika på mina apparater. (en hd ready samsung 32" 7år och en full hd sony 46" 2år) tror det inte går att göra nåt åt...
     
    Last edited: 28 maj 2012
  3. twonkey

    twonkey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    Samma för mig med, dock blev mindre del av skärmen utanföt bild efter en uppdatering, såg dock på androidDevelopers youtube kanal när de skickade bilden från en prime att allting var med
     
  4. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Samma för mig och sitter i Tv som har lägre upplösning än Prime och Tv måste då fippla om bilden för att den ska kunna visa den.

    Om det är en äldre platt Tv som bara är HD-ready så är väl dess max upplösning 1024x768? Prime skickar ut 720p eller 1080p beroende på vad Tvn klarar.

    Så har man en äldre Tv så måste Tvn scala ner upplösningen till vad den klarar av. Där av namnet HD-ready. Tvn har inte HD upplösning men klarar av att ta emot HD signal och sedan anpassa och spela upp det i den upplösning som är max och är väl oftast 1024x768.

    Har säkert inte alla rätt men. Har själv bara en HD-ready tv och har jag datorn ansluten och testar olika upplösningar så är det 1024x768 som sitter som handen i handsken. Höjer jag upplösningen så börjar man tappa bilden och den blir för stor för Tv och ser inte bra ut.

    Asus Prime & Tapatalkn
     
  5. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tror med att vissa TV apparater kan orsaka skalproblem, Jag kopplar min till min receiver och projektor och får full bild (1920*1080p) samt 7.1 ljud utan problem.
     
  6. Droid95

    Droid95 Guest

    Sjukt synd. Min tv har ett alternativ som heter typ "Scanna" då får jag in hela skärmen på min TV.
     
  7. NiLe

    NiLe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    HD-ready definitionen innebär att TV'n ska klara 720p och 1080i, det verkar snarare så att vissa märken och modeller har olika svårt med HDMI från TF201