Fråga: Headset och högtalare till PC av & på?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Salvion, 10 dec 2023.

1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Detta är ett långskott, får se om jag kan få hjälp :o

Jag har börjat lira ett mmo på datorn och behöver IBALND använda headset som är anslutet med en usb-plutt
    Får ljudet i spel och tex Youtube att fungera bra MEN efter setup så är ju mina högtalare avstängda, som jag dessutom använder till 90%
    Jag tror mig fatta att det är vilken Input och Output enhet som är aktiv i Windows som styr detta och jag undrar huur och om jag på enklaste sätt kan skifta mellan dessa?

Dra ur usb-plutt funkar ju men det käns lite dåligt som om man efter en kort tid sabbar usb kontakten i dators chassis?
    Att bara slå av headset gör ingen skillnad.
    att ändra enhet i windows går säkert men jag undrar om det finns något smartare sätt som ni kan rekommendera?

2. toobiiias

toobiiias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    481

MINA ENHETER

I Windows 10 och 11 är det väl hyfsat smidigt att vänsterklicka på högtalarikonen nere till höger och sedan välja ljudenhet i rullistan, det är så jag gör iaf :)

Om du däremot alltid har musik genom högtalarna så kan du gå in i ljudinställningar och välja vilken ljudenhet som ska vara till vilket program. att det musikprogram endast spelar via högtalarna som standard

Salvion gillar detta.
  3. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Ja det kanske är så man får göra, hade hoppats att tekniken hade flyttat fram sina positioner som mobiltelefon och headset