Headset till min DHD.

Discussion in 'Desire HD' started by martinwcarlsson, Nov 29, 2010.

1. martinwcarlsson

martinwcarlsson Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare

Nu har jag sökt runt här och på andra platser halv dagen (dessvärre inte överdrivet) och inte hittat ett svar jag är nöjd med.

Vilket headset rekomenderar ni till DHD?
    Jag ska främst ha det när jag cyklar / går till jobbet och när jag åker snowboard.
    De krav jag har är att de måste vara in-ear och stänga ute mycket(!) ljud, ha svars- och volymknapp och gärna lite längre sladd, då jag är lång, och gärna leda så lite "skrapljud" i sladden som möjligt.

Tänkte att dom kunde få kosta upp till 1000 kr men gärna mindre :)

Etymotice MC3, Sennheiser MM70ip och Klipsch S4i verkar rätt bra, nån som testat?

// Martin Carlsson

2. Hibernation

Hibernation Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har tyvärr inget råd att ge dig då jag står i samma skor. Tänkte först att det bara skulle vara att välja å vraka bland de HS som finns med 3.5 plugg men har läst lite här och var att inte alla funktioner fungerar på "valfritt" HS, oavsett prisklass. Då blir man ju lite bekymrad över att hosta upp med circus 800kr för något Sennheiser man inte kan höja/sänka eller dylikt med. :ehm:
    Skulle uppskatta om ni som har, har haft eller bara provat lite olika modeller så man kan få svart på vitt vilka som fungerar och vilka som inte fungerar
    Mvh

3. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

MW600 är väl det bästa headsetet jag ägt när det gäller musik samt att kunna snacka med folk i.
    Mikrofonen är väl ingen 10:a direkt. Det kan lätt bli att folk inte hör dig vid ställen där det är mycket ljud.
    Men ljudet är perfekt, enkelt att byta låtar och svara på samtal under färd.

Det är dock ett bluetooth headset, var oklart om du ville ha det eller ej.

4. Hibernation

Hibernation Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

5. martinwcarlsson

MINA ENHETER

Nu har jag beställt ett par klipsch s4i. Jag återkommer med info när jag provat det ordentligt. Vi har -9 grader nu så det ska bli intressant att se om sladden blir till en pinne.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

6. BigR

BigR Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

HBH-IS800 är läckert, men 4 timmars taltid i ett headset är för lite. Har inte provat det jälv dock .

MW600 har fantastisk batteritid för sin lilla storlek. Bra ljud på musiken. Jag har ersatt in-ear pluggarna med vanliga "kuddar" från HPH-64 som jag gillar bättre.
    http://www.24.se/sony-ericsson-stereoheadset-hpm64-silver-just-nu-fraktfritt-p-5840.aspx

7. Automan

Automan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man vill ha bästa tänkbara headset (fast i bara ena örat) så är det tveklöst plantronics som är kung på både ljudkvaliteten och byggkvaliteten och har en mycket bra talktime/musiklyssnartid.

Men jag tror inte det är sånt du är ute efter, nämde det ändå så du vet ;)

8. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också varit sugen på dessa, vart köpte du dom? Hur mycket fick du betala?

9. martinwcarlsson

MINA ENHETER

Jag beställde dom från cdon för 899 inkl frakt. Bör få dom imorn och då ska dom testas med Bring Me the horizon - It never ends. Klara dom den hälften så bra som mitt B&W / Denon-system så är jag nöjd ;)

10. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Pröva lite August Burns Red istället ;)

11. Snö

Snö Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det kommer nog inte var några problem med att lyssna på musik men problemet jag märkt när jag testat några andra headsets som är gjorda för iPhone är att micen inte alltid fungerar och att fjärrkontrollknapparna inte fungerar.
    Jag har inte fått min DHD än men har en Hero och för mig var det viktigt att kunna byta låt på spotify och svara när någon ringer och så, kan inte säga att jag testat väldigt många olika headset men det enda jag hittat som fungerar riktigt bra och har tillräckligt bra ljud är SE MW600.

12. martinwcarlsson

MINA ENHETER

Nu har jag testat lite och ljudet går inte att klaga på. Riktigt bra för vad det är. Lyssnar just nu på Woe is me - Hot n' cold (katy perry cover) och allt hörs klart och tydligt och stadig bas i dubbeltrampet :)

Problemet är att fjärren funkar olika i olika spelare (lyssnar just nu i doubletwist). Svara / lägg på funkar, dubbelklicka för att byta låt funkar, trippelklicka för att byta låt bakåt funkar inte, volymkontrollen funkar inte, paus / spela funkar.

Dessa funktioner fungerar olika beroende på program. I DHD orginal spelaren funkar bara paus / spela och svara / lägg på. Om man dubbelklickar ringer den senast slagna nummer.

Ska leta efter fler spelare och testa. Har ni tips så skriv.
    Har provat winamp, poweramp lite, doubletwist, 3, Mortplayer, Museek, Real player..

Last edited: Dec 1, 2010
  13. martinwcarlsson

MINA ENHETER

Nu har jag letat runt och fastnat för mortplayer då enkel / dubbel / trippel-klick funkar. Har dock inte hittat nån där volymknapparna funkar.

14. Eidolon

Eidolon Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett tips till de som är ute efter headset... Webhallen startade idag sin årliga julkalender, och en av varorna som reas ut idag är just Klipsch Image S4i. Kostnad: 490 kr. :)

15. martinwcarlsson

MINA ENHETER

Killjoy :P

Äsch, ibland får man bita i det sura äpplet och låta pengarna rulla :)

16. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jag använder coloud colors, asbra funkar dom :-) antar att dom är till iphone men jaja.... finns bara svarsknapp tyvärr men det är grymt ljud i lurarna :O. Stänger ut mycket och håller in mycket

17. Slite

Slite Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gillar MW600 skarpt, dels för att den styr alla musikspelare jag provat, inklusive Spotify. MEn även för att jag kan välja exakt vilka lurar jag vill ha.

Diskreta = ett par Koss "The Plug", Mindre Diskreta = Ett par SkullCandy Hesh.

Helt överlägset som jag ser det!

18. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet du om knapparna fungerar till DHD? Verkar ju vara inriktad mest mot iFån.

19. Snö

Snö Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla:

Det verkar fungera någorlunda men inte fullt ut.

20. hova

hova Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

e det någon som prövat Klipsch Image S4i med spotify??