Headset, vilket använder du till din Nexus?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Blondyz, 22 feb 2010.

1. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du visa med bild hur det blev? Skulle gärna ha scullcandypluggar på originalfjärren. Det är väl inte det du har, men ändå.

Hur funkar det rent praktiskt med lurarna, är det bara en ledare i sladden upp till respektive plugg? Isf torde det ju vara tämligen enkelt att bara kapa, skala, tvinna och krympslanga? Eller blir ljudet åt helvete isf så man ska lägga in ett löd-steg?

2. zkin

zkin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag kör med några billiga in ear från jula typ.. 49 :- sen kopplar man in dom i denna http://www.kjell.com/?item=34949 funkar skitbra, 1 tryck startar/stoppar ljudet, samt svarar när nån ringer, 2 tryck ringer upp första på listan.

3. JacobVF

JacobVF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Spännande, så då borde andra headsets till iPhone passa?! Någon som vet mer om detta? Jag skulle även vilja veta hur den kommunicerar data för knapparna. På en SE-mobil kortsluts MIC med jord på de enkla och de andra kommunicerar med ett RS232-likt interface, men då krävs ju matning till logiken. Blir kanske en ny BT-headset annars (min förra blev stulen ur min incheckade väska på flygplatsen i Buenos Aires)

4. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Rätta mig om jag har fel, men jag tror att alla som fungerar till fruktlurar ska funka till nexusen också!

5. martin

martin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54
    Övrigt:
    Amazfit GTR Mini
    Nja, inte riktigt. Nu har ju jag bara testat iPhone 3G original-headset men det beter sig lite underligt med min Nexus.

Om jag lyssnar på Spotify t.ex. och trycker på knappen (den enda som finns) så kommer föregående låt. Inte så användbart.

Om det ringer, och Spotify spelar, så istället för att pausa musiken och svara samtalet så drar den igång mp3-spelaren istället. Man måste med andra ord rycka upp telen ur fickan, av med handsken och svara. När man lägger på startar Spotify igen men även mp3-spelaren (Music) så då får man automatiskt en mashup av två låtar. Gillar man remixar så är det ju toppen. Men kanske inte ändå. o_O

Så är det för mig i alla fall. Skall dock testa med ett annat HS och se om det fungerar som det skall med det. För som det är nu är det inte helt ultimat. Men en fördel finns ju, micken fungerar fint! :)

//Martin

Last edited: 23 feb 2010
  6. nexone

nexone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan inte få BT-3030 att lira ihop med nexus.

7. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Verkar ju fungera ungefär lika bra som mitt SE original hedset, där man måste hålla knappen intryckt hela tiden ;)

8. Klaent

Klaent Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håll inne lur knappen på headsettet tills den lyser helt blått, sen söker du med telefonen. Kod: 0000. Funkade kanon för mig.

jag köra Jabra BT3030 och det fungerar felfritt. Köpte det för 150kr av kompis som inte använde det.
    Play/Pause
    Föregående/nästa
    Volym Upp/ner
    Svara/Lägga på

allt fungerar.

När det ringer, ringer det i telefonen och i lurarna. Samma med sms. Batteritiden är riktigt bra, håller en hel arbetsdag 8 timmar när jag lyssnar på musik hela tiden.
    Utskrivna räckvidden på 10meter verkar stämma rätt bra. även fast jag oftast bara har mobilen i fickan så för mig spelar den ingen roll.

Värt att notera är dock att lurarna som följer med till headsettet är helt värdelösa, ingen bas överhuvudtaget... Jag bytte ut dom snabbt.

9. Kevmo

Kevmo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 23 feb 2010
  10. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

11. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 721
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    Vivo X200 Pro Global

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    Vivo X200 Pro Global
    köpte mig precis ett helt nytt Sony Ericsson HBH-DS205 för 350kr :), men undrar om någon vet om de möjligt att stänga av de där "pip" ljudet när man byter låt?

12. Nissdroid

Nissdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tja, batteritiden är inte mycket att hänga i julgranen, någonstans mellan tre-fyra timmar? Jag har mina i laddaren när jag inte har de i öronen så det är inget problem i praktiken för mig dock. (Nej, jag stör mig inte på att trycka i dem i laddaren, då vet jag istället var jag har dem. :-) ) Med tanke på att de måste drivas av något som är som ett litet, laddbart knappcellsbatteri så är det ok för mig.

Du får med en laddare med bara två stift, men du kan även ladda med en vanlig SE-laddare (den breda).

13. Nissdroid

Nissdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har kört med andra BT-headsets till min Tattoo och de fungerar sådär de med. Det beror nog inte på headsetet utan på kackig BT-implementation i Android. SEs (och Nokias mm.) telefoner är ju utvecklade för att köra musiken utan att det störs av andra applikationer, så är definitivt inte Android än... Barnsjukdomar får man hoppas.

14. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Vart hittade du det för 350Kr, hittar det knappt för under 500Kr någonstand när jag kollar prisjakt.

15. fikustommy

fikustommy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kör på samma, men med egna hörlurar av in-ear-typ från Sony.
    Min Hero hade problem med att orginalspelaren stal mediaknapparna ifrån Spotify, men med GNO så funkar det prima!
    Det som kanske kan nämnas som lite negativt med HBH-DS205 är att batteriet börjar bli lite tråkigt nu efter en bra tids användning.

16. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 721
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    Vivo X200 Pro Global

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    Vivo X200 Pro Global
    blocket

17. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Har jag fel för mig om jag tror att de har fixat till BT (lite iaf) i 2.1? Vore ju minst sagt trist annars o_O

18. Breideux

Breideux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med Plantronics Voyager Pro. Så sjukt bra ljud, batteri och passform. Slår allt annat jag har prövat med hästlängder. Kan till och med snacka samtidigt som jag dammsuger utan problem.

19. zkin

zkin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

förlåt glömde kolla vilken del jag var inne i, jag har en Hero och lyssnar på ljudböcker med standard spelaren.

20. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Någon som har provat om man "förlorar" mycket ljudkvalitét av att köra ett trådlöst headset? Eller är det i princip samma som för ett headset med sladd? Förutsatt att man kör med samma lurar i båda två då naturligtvis!