En liten update..
Gick in till
kjell & co för att se om dom hade en adapter eller något annat som skulle kunna hjälpa mig.
Det var ett stort misstag..
Jag går in i affären halv fyra, kommer ut ur affären två timmar senare utan att ha blivit ett dugg klokare. Det hela börjar med att en glad tjej kommer fram och frågar om jag behöver hjälp, jag svarar ja och berättar vad jag är ute efter. Hon svarar spralligt att dom minnsan har ett stort urval av bluetooth headset och många andra tillbehör till iphone. Jag ser lite förvånad ut och försöker förklara lite tydligare vad jag är ute efter.
Hon säger att hon vet att dom ska ha en sådan adapter hemma, hon springer iväg och hämtar den. Jag tar fram min mobil och kopplar ihop allt, precis när jag ska stoppa in headsetet i öronen för att se om det fungerar så skriker denna tjej ut "Haha du har ju visst en iphone!"
Jag blir lite halvt chokad, men kommer snabbt på att dessa mobiler ser väldigt lika ut, så jag svarar bara att det är en samsung GS, men den är lik en iphone. Då kommer bomben. Hon svarar "Jo jag vet ju att det är en Samsung, jag kan faktiskt läsa (så pekar hon på samsung logon) men det är ju en samsung iphone. Ditt headset ska fungera med den mobilen, gör de inte det så är headsetet trasigt".
Jag får ont i huvudet. Blir arg på mig själv. Vad trodde jag?
Kjell & co är inga mobilexperter direkt.
Jag vill bort. Snabbt. Jag säger att jag vill ha en bluetooth headset istället. Hon tar fram lite olika varianter oh varje gång vi ska testa ett nytt säger hon "dessa funkar bra med iphone, det vet jag" men jag har slutat svara henne, jag bara höjer på ögonbrynen och försöker få fram ett leende. Det går sådär.
Av någon anledning får jag inget btheadset till att fungera, jag var inne i alla möjliga inställningar men det ville sig inte.
Med en besviken röst berättar jag för henne att jag ger upp, hon ser mest lättad ut.
Jag får skuldkänslor. Har jag varit otrevlig? Jag måste köpa något..jag pekar på ett btheadset vi inte har testat och säger att jag vill ha det, men vi behöver inte testa om det fungerar. Jag tänker att jag kan få det att fungera där hemma i lugn o ro.
Det blev ett Sony Ericsson headset, såg billigt ut, men det var det inte.
800kr fattigare går jag ut ur affären med magsår och huvudvärk. Jag vill inte ha ett jävla btheadset. Kommer fort fram till att jag inte ska öppna det utan jag ska lämna tillbaka det på måndag.
------
Nu har jag dock ändå löst problemet, iaf för stunden.
Fixade en liten, liten stripe från jobbet som jag har dragit åt knappen på headsetet med.
Varken en snygg eller smidig lösning, jag kan varken svara eller prata med det, men jag kan iaf avnjuta fin musik med fint ljud
Detta var förmodligen jävligt ointressant men jag var tvungen att skriva av mig lite.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Click to expand...