Headset

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by lirrre, Oct 27, 2010.

1. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Vad trist att inget funkar till SGS:en..
    Jag har kikat runt lite, hade varit fint med ett par lurar med aktiv dämpning..

Men lutar ändå åt ett par SE MW600. Ni som äger dessa, är det bra ljud eller bör man köpa till ett par andra lurar?
    Är det smidigt med BT? Eller blir det bara krångligt i längden att bråka med headsetet?

2. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett tillägg: jag gjorde en upptäckt: det funkar med "Power amp" också - svaret på våra böner. Snabbt, snyggt, praktiskt, tio bands EQ, både folder- och taggbrowser etc etc. Allt man kan begära. Mixzing är bra, men Power amp är ännu bättre!

3. ErikT

ErikT Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Alternativt headset

Jag provade idag att koppla på mitt gamla headset (med kabel) från SonyEricsson X1 och det fungerar utmärkt. Så min slutsats är att: SE X1 kompatibla headset följer samma standard som SGS. :teeth:

4. Moellre

Moellre Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag köpte detta, 27kr, från HongKong och det funkade kanon att prata och lyssna med.
    Knappen funkar bra med.

det var med en adapter för en annan samsung telefon, men den var bara att skippa.
    Kopplade in 3,5 mm sladden direkt in i telefonen istället.

5. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha jag hade förträngt detta.

Jag kommer inte ihåg namnet på säljaren men jag kan säga butiken ligger i skåne.

6. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte ta upp tråden igen då jag är på jakt efter ett par schyssta lurar med headset funktion, in-ear så klart.

Finns ju så himla läckra och bra lurar men det mesta jag har spanat på är till Iphone. Tror jag står ut med adapter men det känns sådär. Kör ett par vanliga a-jays 3 nu utan mic, men det finns ju inget mer störande än att plocka ut lurarna för att kunna prata...

7. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag håller med, att de inte ens fixat det här med att kunna prata i micen på telefonen och lyssna i lurarna, som man kan med alla mobiler utom de flesta androidlurarna (det finns undantag) är bara för dumt. vill du slippa adapter är det inte mycket att välja på, nokia-headset är väl hetast och samsung har ju gjort vissa. om du inte är någon överdriven ljudfantast utan vill ha nåt som låter "bra och med tung bas" kan jag rekommendera Plattan från urbanears som är bekväma och bra och har fungerande adapter som ingår i i paktet och är i samma stil som lurarna.

ett annat alternativ är att hitta några lurar utan mic och med riktigt kort sladd. (bose OE låter hyfsat, bättre än urbanears, särskilt om man gillar bas och de sitter oerhört bekvämt men är inga referenslurar precis. ganska dyra också, men jag hittade ett par begagnade en gång på tradera. se upp med förfalskningar dock.)

då kan du köpa denna:

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_headphone_adapter_with_microphone-11406681

och koppla in utan att den totala sladdlängden blir alltför lång.

med typ in ears eller liknande blir det svårare att hitta några med kort sladd förstås, men google gav mig till exempel detta:

http://www.fuk.co.uk/threads/short_lead_earphones

http://reviews.cnet.com/8301-12519_7-10092817-49.html

är det ljudkvaliteten som är i fokus anses shure (som nämns i länkarna ovan och tydligen har en serie lurar med rätt kort sladd) vara ett bra val

lycka till och happy hunting

Last edited: Jan 25, 2011
  8. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag ska till affären och skaffa mig en adapter, vad ska jag fråga efter?