Hej då Desire <3 (The official hyllnings tråd)

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av bergsby, 28 mar 2012.

  1. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Det var ju Desirens minimala internminne som fick in en på spåret att börja roota, flasha och trixa med allt möjligt. Jag var länge tveksam men när jag väl började såg man ju alla andra fördelar också. Idag har mamma min Desire (med Oxygens ROM och min egengjorda startbild, inte för att hon bryr sig förstås). Själv har jag hakat på Nexus-tåget med GN.
     
  2. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Det har varit två underbara år helt klart. Det har dock inte bara varit Desiren's förtjänst, mycket har varit alla trevliga människor här på detta forum. Många av oss har följts åt och tyvärr kommer folk att spridas ut i andra delar av forumet.
    Jag minns speciellt en helt galen natt då vi satt och väntade på någon uppdatering, det var den galnaste tråden jag sett här inne :)
    Helt sjukt att man blir vemodig över att man byter telefon, det är f*n inte klokt egentligen.

    Goodbye Desire, Hello Xperia S
     
  3. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    När jag såg Desire för första gången visste jag att det var den mobilen som jag skulle ha. Den talade till mig, och efter att ha läst recensionen på Swedroid så var det klippt. Fick min mobil 19/4 2010 och tog exalterad den här bilden..

    [​IMG]

    Ah, vilka vackra minnen. Har precis nyligen bytt min Desire mot en HOX, och jag har ungefär samma känsla som jag hade när jag fick min Desire. Jag kom in i matchen lite sent med root och annat, och det senaste året så har alla trådar man hängde i mer eller mindre självdött :cry:

    Vår fina MIUI tråd har inte haft ett inlägg på jag vet inte när så jag antar att det var dags att gå vidare.

    Min Desire får dock ett värdigt slut. Tillbaka efter ett garantiärende så är den tillbaka med nytt mainboard och är bättre än någonsin. Nu är den s-off, och jag har bytt till cm7r2 hboot, och jag är tillbaka på MIUI igen. Ska testa lite andra romar då det fortfarande är bra aktivitet på xda. Till sommaren ska min dotter få ta över den, och det kommer garanterat att vara den bäästa telefon hon haft ;)
     
  4. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Bumpar den här tråden, då jag tycker att den förtjänar större uppmärksamhet ;)
     
  5. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    [​IMG]

    Denna bild togs direkt efter att jag kommit hem ifrån Telia butiken. Nästan så att dregel pölen syns väl?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  6. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Allt som finns kvar av min desire, flög ner i asfalten från balkongen på sjunde våningen :(

    Skickat från min GT-N7000
     
  7. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Fick en NY desire idag. Hittade den på jobbet och helt ärligt så kanske denna kan kvala in i par med min x10 mini pro.

    Saknar dock typ Nova och Skall nog roota för ätt få bort bajs.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  8. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jäklar, det visar att Desire inte var helt odödlig ändå, även om det krävdes ett fall från sjunde våningen, Chuck Norris style :D
     
  9. Abbe

    Abbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har länge vart nöjd med min Desire men efter en blöt kväll för några veckor sedan bestämde den sig att hörlurarna är i hela tiden vilket gör att jag får använda högtalartelefon alternativt handsfree när jag ska prata med någon. Så detta är nog slutet för min telefon :( Blir till att köpa en Nexus 4 när den kommer i lager och man får se lite mer recensioner.
     
  10. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Det där går dock att inaktivera under inställningar tror jag.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  11. Abbe

    Abbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det hade ju vart nice, då blir inte ett mobilköp så akut :) men hittar inget under inställningar tyvärr. Kan du specificera var det ligger om du vet? Använder mildwild så kanske är möjligt att det inte går att ändra där.

    Mvh Abbe
     
  12. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag kan vara ute och cykla, men jag har tidigare sett att man skall kunna dra ned taskbar och få bort ikonen/override genom ett val, men jag hittar det inte nu... kanske inte går på Desire. Annars bör ju en aterstallning fungera.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  13. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Har du testat att rota runt i hörlursuttaget med en liten tops eller liknande?
    Kan ju ha fastnat något däri som ger kontakt hela tiden.
     
  14. Spannen

    Spannen Baby Droid

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gav upp min Desire idag till förmån för en Desire X (dock inte fått än). Har gillat desiren och inte haft några problem alls förutom det förbaskade minnet. Hade det inte varit för detta så hade jag lätt kunnat köra desiren 2 år till! Har inte orkat roota då jag inte vill behöva meka med telefonen utan den ska bara fungera :)

    Ska bli intressant att se om Desire X lever upp till sin föregångare!
     
  15. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Min desire är den tekniska produkt jag har varit mest nöjd med, den köptes på releasedagen och har sedan dess tjänat mig i ett drygt år och sedan dess min fru. Nu har vi båda uppgraderat till One X som vi båda är sjukt nöjda med, så iochmed att vi uppgraderat till en TV med WIFI, styr hela vårt hems ljus via Tellstick/Switch King, kör en mediaPC vid TVn med Universal Remote och hela husets ljudsystem är SONOS så fick nu Desiren bli vår universalfjärrkontroll ståendes i sin docka. ¨

    Undrar hur många år den klarar där? Den är väldigt rapp eftersom det bara är 5 applikationer inkopplade, inget SIM i och ingen synkning mot något mer än Google Play.

    Bifogar en bild på älsklingen med..
     

    Bifogade filer:

  16. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Även jag köpte min Desire på releasedagen och var nöjd med den väldigt länge. Längre än någon annan mobil jag ägt. Min 2-åring körde tillslut sönder den med frenetiskt YouTube-användande kombinerat med diverse frivolter i golvet. Ett tag trodde jag att den hade evigt liv.
     
  17. siXor

    siXor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är snart dags för även mig att lämna ifrån mig min Desire. Har aldrig haft en mobil så här länge men kände att det var dags att byta (till Nexus 4). Känner mig fortfarande inte riktigt säker på att byta men som tur är tar det ju 3 dagar för Tele2 att skicka ut ett micro-SIM till mig så jag får hålla kvar vid telefonen lite till.

    Hej då Desire <3
     
  18. jompzan

    jompzan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tuffar på så fint som mp3spelare(spotify mest då) när jag är hemma.
    Visst vi bråkar ibland. Men vi startar om och glömmer vad vi grälat om.
    Ibland får du leka telefon, när det krävs i ömma situationer.

    Skickat från min Galaxy Nexus
     
  19. Patlan

    Patlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Köpte en Desire på releasedagen. Hängde på låset vid Media Markt som inte fått upp dom på hyllan och där första säljaren inte visste att den kommit in. Plockades direkt från lagret. Älskade och älskar fortfarande idén och utformningen av optiska "hemknappen" (även om en annan egentligen är "hem", ni fattar).

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
  20. Poppalino

    Poppalino Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med stor sorg så har jag lämnat Desiren till förmån för en MotoG.
    Det var batteriet som vägrade hålla laddningen som gjorde det svåra beslutet något lättare annars hade den nog fortfarande tjänstgjort.
    Har ägt min sedan april 2010 och varit mer än nöjd.