Hejdlöst brus = skräpkretsar eller otur?

Diskussion i 'Blade' startad av stingfoot, 10 maj 2011.

  1. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hm. Min blade brusar friskt ur den inbyggda högtalaren under samtal. Samma sak sker, dock med något lägre brus, när jag lyssnar på musik genom den andra högtalaren. Värst är det dock när jag kör med mitt headset anslutet, du blir bruset så fruktansvärt påtagligt - speciellt då man är i samtal. Det brusar rätt högt. Funderar på om det är ett måndagsex (även om jag läst om brus på Bladen tidigare), eller om man har smällt in de sämsta ljudkretsarna som går att få för pengar? Alltså..man är väl rädd om sitt varumärke även om man gör en lite billigare mobil? Jag hör även störningar när jag har ett headset inkopplat. Hm...

    Hur upplever ni detta? =P

    /Fredrik
     
  2. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Låter som ett måndagsex. Jag har inga problem med ljudet på min ände överhuvudtaget. Visst är det inte lika bra ljud i musikspelaren som en dedikerad (eller bättre musikanpassad lur som SEs walkman eller iphone) men ljudet är klart godkänt.
    Enda strulet jag haft är högtalartelefonen, de i andra änden hör mig inte så bra(fast jag hör dem klart).
     
  3. razer_d

    razer_d Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Problemet har tagits upp i flera andra trådar. Det är skräpkretsar, jag och många andra lider av samma problem. Den enda lösningen är att skaffa en bluetooth headset för att kringgå telefonens ljudkretsar.

    Sent from my Blade using Tapatalk
     
    Last edited: 11 maj 2011
  4. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hm. Tack för era svar, självklart är upplevelsen olika beroende på krav och kanske exemplar? Men jo, jag har som sagt läst om detta med..alltså detta med kretsarna. Lustigt att det tillverkas sådana...som brusar så mycket. Påminner om ett gammalt ljudkort från 1800-talet som jag hade till min PC på den tiden.

    Men...finns det bättre och sämre exemplar?

    /Fredrik
     
  5. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Tror att alla brusar lika mycket, men olika lurar kan påverkas olika mycket, men framför allt stör folk sig i olika hög grad på brus.

    Själv tycker jag att det är uruselt och håller med om att det knappast borde vara rocket science att göra okej kretsar år 2011.

    Blåtand är som sagt lösningen men jag vill inte ha ännu en pryl att ladda. Finns även hörlursadaptrar för USB-porten. Jag funderar på en sån - någon som testat? Är de okej?
     
  6. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skrev en kort snutt till ZTE med fråga kring bruset. Vi får väl se om man får svar... Men som sagt, bruset ÄR högt...ja, snudd på löjligt högt. =/

    /Fredrik
     
  7. razer_d

    razer_d Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Bruset är inte det enda problemet. Ljudnivån är tok för lågt också. Sony ericsson bt headset är ganska bra för de som vill.

    Sony Ericsson MW600
     
  8. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    För mig är ljudnivån för hög. Lägsta inställning känns för högt tex på kontoret eller i sängen.

    Knas...
     
  9. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Kom ihåg att uppdatera oss....
     
  10. söderbäck

    söderbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bruset på min blade är endast irriterande vid musik/radioanvändnig. Det brusar kanske lika mycket vid samtal, men det är inte något jag tänkt på så det kanske skiljer sig en del mellan exemplaren ändå.
     
  11. razer_d

    razer_d Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Haha! Jag upplever det också. Vi kan konstatera att Bladens ljudkretsar är bland det sämsta skit som existerar i någon telefon.

    *Lägsta ljudnivån är för högt
    *Högsta ljudnivån är för lågt
    *Det brusar förjävligt för media, radio och samtal.

    Som sagt; jag skulle nog ha slängt Bladen i golvet utav ren frustration om det inte hade varit för min Nokia bt headset.
     
  12. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kan inte frånfå tanken kring om det är gamla skräpkretsar som använts, eller om det - faktiskt - tillverkas dynga av det här slaget ännu - och i så fall, i vilka produkter hittar man dessa chip? Speak'n'spell? ;-) *s*

    /F