Problem: Helt ny S2 håller bara 7 h innan batteriet är slut

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Lajjan, 22 aug 2011.

1. Lajjan

Lajjan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjosan

Jag köpte min första Android i förrgår. En Galaxy s2, hittills är jag sjukt nöjd förutom en sak. Batteriet tar slut jäkligt snabbt. Tog den fulladdad i morse när jag gick till jobbet vid 8. Och mobilen hade 5% kvar av batteriet när jag kom hem kl 16.

Jag har gjort alla tips som jag har läst här på swedroid för att spara batterier. Ställt in allt som jag tror ska vara inställt. Dock är det min första android så jag kanske har missat något.

Har även läst på olika forum att det är någon bugg i androidsystemet som orsakar att batteriet dör.

När jag går in på batterianvändning så står android OS på 91 %.

Vore tacksam för hjälp så att jag kan få mobilen att räcka hela dagen så kan jag ladda den på nätterna i alla fall.

2. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Eftersom batteriet tar slut så snabbt och abdroid OS ligger på 91%så låter det som att du har den berömda buggen (vanligtvis tror folk att de har den bara för att OS drar mer än skärmen neb eftersom din telefon kör slut och det inte är skärmens fel så kan man anta att det är en bugg). Testa att uppdatera telefonen om den inte redan är det. Finns i inställningar > Om telefonen > mjukvaruppdatering eller något liknande.

Lajjan gillar detta.
  3. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Gå tillbaka till butiken och lämna tillbaka den som DOA och ta ut en ny... ett fel kommer sällan ensam. Om två veckor när du inte kan utnyttja DOA så kommer du ångra dig när telefonen åker till Anovo i minst en månad.

Lajjan gillar detta.
  4. Lajjan

Lajjan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag prövade att söka efter uppdateringar med det fanns inga stod det. Jag har androidversion 2.3.3 står det i alla fall. Jag får se om det blir bättre. Annars får jag väll gå tillbaka med telefonen och be om en ny.

Om inte du eller någon annan har något mer tipps.

5. Dr.Smith

Dr.Smith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Till en början var batteriet i min SGS-2:a rätt dåligt, men jag misstänker att det beror på att jag satt med den mer eller mindre non-stop och som de flesta andra grejor med batterier behöver den ett knippe laddningscykler innan batteriet är "uppvärmt" och håller lite mer.

Nu leker jag inte alls lika mycket och jag har för vana att stänga av WLAN, då jag läst för mycket om en bugg som verkar drabba batteritiden och jag klarar lätt två dagar. Är jag snål klarar jag tre.

Prova att stänga av WLAN med full laddning när du knyter dig för natten och se hur mycket som förbrukats under natten. Batteriet ska vara i det närmaste fullt när du vaknar. Är det inte det så kanske något med ditt exemplar är knasigt.

6. Drupal

Drupal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook
    ROM:
    Kör för det mesta vanilla numera
    Info:
    Pixel
    Telefon 2:
    Nexus 5x
    Telefon 3:
    Nexus 5
    Platta:
    Pixelbook
    Platta 2:
    Nexus 9
    Batteriet ökar normalt något i kapacitet efter 3-5 laddningar. Tänk på att grafiktunga spel drar riktigt mycket batteri som kan ta slut på endast 2 timmar vid hög grafikbelastning.

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Om android OS ligger på 91% fastän du har använt luren så är nåt fel.

Om den tar slut på 7h när den bara ligger idle så nåt fel.

Det är sannolikt AOS buggen,

8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag har drabbats av precis samma sak men har lyckats fixa det genom att radera de sparade wifin som fanns och bara köra på mobilt nät. Har wifi igång men är inte ansluten.

9. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Åter igen, om telefonen uppvisar kostigt beteende direkt ur kartongen så ska man lämna tillbaka den och få en ny, oavsett om en FW-uppdatering kanske fixar det eller inte. Ansvaret för att produkten fungerar som det är tänkt ligger på tillverkaren. Varför ska du ha måndagsexemplaret? En frisk telefon funkar direkt ur kartongen, går som ett skollat troll i nästan två dygn utan laddning, uppdatering eller moddar.

Det börjar bli ett mönster i alla forumsektioner, de som trodde de kunde "fixa" sin nyinköpta strulande telefon är samma personer som en månad senare frågar hur lång tid Anovo service ska ta.

10. fantomen

fantomen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bugg! bara att lämna tillbaka och få en ny

11. coolermaster99

coolermaster99 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

fan , haft min i 2 månader nu. trodde 7 -8 h var normalt med medelmåttigt användande.

12. tirim4

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

7-8 h är normalt om man använder telefonen rätt konstant eller spelar krävande spel. Men då bör spelet eller skärmen ligga högst upp i vad som drar batteri. Om android OS ligger på 91 % och batteriet öndå drar slut på 7 timmar så beytyder det att han knappt använt telefonen och då är det extremt kort batteritid.

13. ixxe

ixxe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Min lur började sluka batteri rätt som det var och när jag kollade på batterigrafen så var "awake" helt blå, dvs den var vaken hela tiden.

Engentligen ska ju awake grafen i princip följa display grafen.
    provade rensa minne i uppgiftshanteraren, stänga alla program som körs men inget hjälpte.

Stängde av luren drog ur o satte i batteriet sen var det normalt igen.
    Klarar lätt 3 dagar med snål användning.

OBS är det riktig dålig täckning där du befinner dig så drar det narturligtvis lite mer batteri.

14. coolermaster99

coolermaster99 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

surfar rätt mkt via wifi och lysssnar mp3 rätt mkt. är 7 -8 h normalt då eller e min skadad? kör inga tunga spel men rätt mycket sms?

15. tirim4

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Den viktigaste faktorn är hur stor del av tiden skärmen är på och i så fall vilken skärmstyrka du kör på (både vanligt och i webläsaren).

16. lejonel

lejonel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721

MINA ENHETER

Jag kör på "automatisk" lr vad det nu heter.. är det inte att rekommendera? :ehm:

17. Gaston

Gaston Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en liknande upplevelse. Efter att jag kom hem från en utlandsresa där jag använt ett annat SIM-kort för att inte dra på mig onödiga kostnader för datatrafik började telefonen dra onormalt mycket kraft från batteriet och en drifttid på 7-8 timmar låter riktigt.
    En vanlig omstart av telefonen avhjälpte problemet.