Övrigt: Hemförsäkring och elleverantör

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 15 jan 2021.

1. DroidJunkie

DroidJunkie Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    947

MINA ENHETER

Jag brukade använda elskling.se, nu har jag dock gått över till att byta elbolag via Cashbackshopping.

Just nu kan du ta Fortum via dom i ett år, du får fri månadsavgift i ett år, och du får 300 kronor i cashback.

Du sätter bara en påminnelse när 6 månader gått, och går in och byter igen och förhoppningsvis har du ett bra erbjudande igen via ett annat bolag och hög cashback.

Cashbackshopping.se (om du vill använda min ref-länk, du och jag får 50:- var)

Cashbackshopping.se (om du inte vill göra det)

Den fasta elnätsavgiften för ledningarna kommer du tyvärr inte undan dock, den kommer du alltid få betala. Och som några har skrivit är det den stora kostnaden.

Men jämför alltid, gör jobbet själv, tar oftast ett par minuter bara och elbolaget sköter allt åt dig. Det är det som kommer spara dig mest pengar.

Lycka till med din lägenhet [emoji120][emoji1305]

BrearedsDea gillar detta.
  2. BrearedsDea

BrearedsDea Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    737
    Beror väl lite på om man vill ha låga månadskostnader eller vara väldigt försäkrad men jag kör trygg-hansa i lägenhet. Absolut inte billigt. Säkert dyrast. Men funkar så jäkla bra när något händer så skulle aldrig få för mig att byta. Lite samlingsrabatt eftersom jag helförsäkrar 2 bilar hos dom och lite livsförsäkring m.m men det som är värt allt är när något händer. Är främst elektronik som går sönder ibland, någon tappad mobil eller liknande. Bara att ringa ett samtal så löser dom allt minus en självrisk på 500kr (har tillägg för att få lägre självrisk).
    Kan bara vara bra att ha i åtanke om man inte främst jagar låg månadskostnad.

DroidJunkie gillar detta.
  3. Buzz

Buzz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    950

MINA ENHETER

Förmodligen har du redan koll men bara en påminnelse om att det kan variera med olika lägenheter också. Är det hyresrätt så behöver du en hemförsäkring, är det bostadsrätt så kan du behöva en annan.
    Ibland ingår el i hyran, ibland har huset ett gruppavtal om el så man betalar på hyran och inte kan välja själv.

Psicosis, F-Forward och BrearedsDea gillar detta.
  4. Buzz

Buzz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    950

MINA ENHETER

App, app, inga referrel-länkar i texten enligt regler här.

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    5 911
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Reglerna säger följande:

I rollen som moderator har jag valt att inlägget ska vara kvar - detta då jag anser att det tillför annat till diskussionen. Inlägg som endast skapas för att sprida sin referral-länk är inte tillåtna, det märks ganska tydligt när ett inlägg är skapat enbart i det syftet. Generellt ser jag det som att alla inlägg ska tillföra något till diskussionen och jag ser då inte något problem med att infoga en referral-länk om det görs enligt reglerna, samtidigt som länken har med ämnet att göra.

Last edited: 16 jan 2021
    BrearedsDea, 6150, svenix och 3 andra gillar detta.
  6. BrearedsDea

BrearedsDea Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    737
    Blev lite nyfiken på ditt tips, men dina länkar fungerar inte. Har du lust att prova att posta dom igen? Eller pma länk :)

DroidJunkie gillar detta.