Hemkommen ifrån "Google mobile first" dragning

Diskussion i 'Allmänt' startad av my05, 23 sept 2010.

  1. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Med en del "ben" som slängdes ut. Bla fick jag några snabba glimtar i en "senare version än 2.2" som deras "head of industry" hade rullande på sin N1 (trevligt :-)).

    Det var mer än jag själv visste, men tydligen har vissa operatörer i Sverige nu släppt på Google Navigate sedan en vecka tillbaka (lirar inte på min CM6), samt att det hintades om att Google Voice inom kort kommer dyka upp här. Även lite snack i förbifarten om Google Video på telefonen dryftades.

    Betalappar då....

    Här var han (förstås) hemlig men berättade att det "innan julen" skulle dyka upp här. Att någon i publiken senare undrade vilket år var ju förstås ganska komiskt :-)

    Hur som helst, intressant dragning.

    M v h

    Danne
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tack för informationen! Vi får hålla tummarna för att det stämmer, det hade varit otroligt trevligt med betalapps som en julklapp från Google.

    Av de glimtar du fick av mjukvaran, kunde du göra några speciella iakttagelser, exempelvis vad berör gränssnittet? Såg det annorlunda ut än vad vi är vana vid från vanilla-versionen av 2.2 på något vis?

    På min N1 fungerar inte heller Google Navigation i dagsläget, intressant att operatörerna tycks ha ett finger med i spelet på den fronten.
     
  3. PolkaMan

    PolkaMan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det låter positivt att få höra något lite mer officiellt om betalapps. :-)
     
  4. NoiseMaker

    NoiseMaker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har betalapps... Med annat simkort förstås. :)
     
  5. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Svårt att säga i detalj. Han visade några applikationer men han vevade runt mobilen så fort att det i princip var omöjligt att se detaljer.

    Nu verkar det ju som om FRG81 (G=Gingerbread) har släppts med förberedande grejer för "the real stuff". Kan inte ligga alltför långt bort i tiden nu (för N1 ägare åtminstonde).

    M v h

    Danne