Hemsidan som hänger telefonen

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Minuet, 26 jul 2010.

1. Minuet

Minuet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det kan vara så att jag har fått ett måndagsexemplar men det hade varit intressant om någon annan testade följande (OBS ha inget viktigt igång, min telefon hänger sig när jag gör detta):

Gå in med webläsaren på (adressen borttagen) och klicka sedan på menyn i vänsterkanten, nu stannar förloppsindikatorn för laddningen på hemsidan.
    Pröva nu att stänga fönstret och öppna ett nytt webläsarfönster, detta kommer inte att ladda överhuvudtaget.
    Nu tar det inte lång tid förrän telefonen slutar att svara överhuvudtaget, har du ett telefonsamtal uppkopplat kan du fortsätta att prata men telefonen i övrigt är helt katatonisk. Efter ett tag slocknar skärmen, det enda sättet att starta om telefonen är att ta ut batteriet och sätta in det igen.

Kör på Froyo (Senaste Amerikanska OTA), utan root. Vanliga webläsaren med flash installerat men blockerat.

Jag tog bort adressen nu när det är bekräftat, om ni känner att ni är grymma på javaskript och vill hjälpa till skicka ett PM så skickar jag länken till er.

Last edited: 27 jul 2010
  2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Confirmed. Allvarligt problem. :-(
    Nån annan kanske kan se om det är samma problem i andra versioner av android?
    Kan nån kolla upp exakt vad det är för kod (javascript) som fryser telefonen.

Ps. Man behöver inte rycka batteriet. Du kan trycka power + vol down + kulan också.

Sent from my Nexus One

3. Minuet

Minuet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det är javaskriptet som ställer till det iallafall, är inte tillräckligt bevandrad i det för att avgöra vad det är. Tack för tipset med omstarten föresten, riskerar snart att slita ut min batterilucka :)

4. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Big deal..:cool: Det är www.teknikmagasinet.se

5. joby

joby Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra tips! Har saknat en starta om funktion :)

6. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Instämmer. Sånt man inte kan eftersom man inte är någon rootare ;) Tack

7. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Lyckades inte framkalla exakt samma sak men nästan. Det blev segt att göra saker (gå till startskärm, ta fram bokmärken osv) och sedan gick det inte att ladda någon sida alls. Market fungerade dock. Någon omstart av telefonen behövde jag inte göra för jag dödade processen för "Browser" istället och nu är allt som vanligt.

Kör CM6-RC2.

8. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Det är om du fortsätter i detta läget som den kommer att frysa.

9. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är väl inget konstigare än en loop som pågår i det oändliga. Samma sak händer på en vanlig dator om du tex. skapar en oändlig loop och går in via en vanlig webläsare. Misstänker att sajten i fråga framkallar samma sak på en vanlig dator, bara att det tar väldigt mycket längre tid.

10. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jo det är konstigt. Med ett bra operativsystem ska det inte vara möjligt att krascha ett system på mjukvaruväg. Att stoppa en oändlig loop är en enkel grej för Android att hindra. I vanliga fall ger Android appen 5 sekunder att svara annars blir det en force close, men här så inträffar inte detta utan telefonen totallåser sig. Det är ungefär som att alla skulle få en blåruta i Windows för att man går in på en viss webbsida.

Hur som helst.. så ser jag i logcat att detta beror på att ett javascript jquery.min.js som overflowar stacken genom upprepade förfrågningar tills minnet tar slut och telefonen låser sig.
    Lite ironiskt eftersom det är ett av googles egna script, på deras egna servrar.. (Men också kanske därför felet uppkommer på Android).
    Kod:
    07-27 11:50:23.014: ERROR/browser(283): Console: RangeError: Maximum call stack size exceeded. http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js:12
    07-27 11:50:39.663: ERROR/browser(283): Console: RangeError: Maximum call stack size exceeded. http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js:12

11. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Försökte komma in på just teknikmagasinet förra veckan med min orginal HTC Desire och hade liknande problem. Det blev segt som tusan och det gick inte att navigera. Fick slå ihjäl processen manuellt. Behövde inte starta om telefonen dock.

12. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En felrapportering till Google är kanske på sin plats då..

13. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nej det är INTE googles egna script som felar. Det är http://jquery.com/ som används av teknikmagasinet och dom gör något galet.

Sedan att dom använder googles load api för o ladda jquery gör inte att jquery är något som har med google att göra.

Ska man rapportera detta felet till någon så är det till teknikmagasinet.

14. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag gick in med min Nexus (med FRF91 rootad) så kan jag inte klicka på menyn till vänster, sidan försökte ladda i säkert 2 minuter utan att bli klar så jag orkade inte vänta mer :) Men det kändes som hela telefonen blev sjukt seg bara av att ladda sidan