Hemsk batteritid - Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Hulle, 23 jun 2011.

  1. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har jättedålig batteritid på min Desire. Jag laddar den över natten så den är full kl 8 när jag tar den och den dör efter 8 timmars lätt användning.

    Om jag låser den på 2g, stänger av data, ingen wifi eller bluetooth och inte rör den alls så dör den efter ca 12 timmar... i statistiken så har då radion dragit ca 50% och phone idle 50%...

    Nu har jag rootat, raderat batteridata och installerat devnulls android 2.3.4 men batteritiden är i princip lika dålig...

    Någon som har nån ide? Eller är mitt batteri helt enkelt sönder?
     
  2. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Vilken radio har du?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  3. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har inte bytt radio själv, så den som kom med telefonen antar jag. Har en amoled-desire från första batchen.
     
  4. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vilka appar använder du? Har du saker igång som t.e.x Skype? Eller Ebuddy? Levande bakgrund?

    Min mobil klarar sig när jag kopplar ut den kl 13.00 ungefär, tills ja 02.00 ungefär. Den dör alltid vid 8% batteri wtf? Iaf.. smsar för fullt hela dagen, lite samtal då och då. Pillar lite, kanske lite spel.

    Batteri tiden är inte jätte bra, tur är att man får fullt batteri på max 2 timmar hehe.
     
  5. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Jo kolla vilka appar som drar mycket batteri! Finns trådar om hur man gör annars fråga här.
     
  6. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Nu har jag iofs ett lite större batteri, 1600mAh, men mitt håller från kl. 05 till kl. 22 utan problem.
    Brukar ha ca 15% kvar när den pluggas i laddaren.
    Då blir det lite sms och samtal, mestadels mellan 07-16, ungefär en halv timmes spelande, drygt en timme musik och lite strösurfande och facebook-appande.

    -edit-

    Wheres my droid power är en bra app för att visa förbrukning, den visar varje enskild app och listar dom efter vad som slukat mest batteri.
    Kolla om du ser nåt onormalt där.
     
    Last edited: 24 jun 2011
  7. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Det är det som är problemet... jag har testat efter en fabriksåterställning... inga appar installerade. Jag har låtit telefonen ligga med inställningarna jag skrev innan, och ändå räcker batteriet bara 12 timmar.

    Så fort jag använder den lite, typ ringer 5min, har gmail-sync igång i 2 timmar och surfar 20 min så går batteritiden ner till 7-8 timmar.

    Ingen skilland mellan stock rom och devnull heller.

    Jag antar att mitt batteri är kasst helt enkelt... det har aldrig varit direkt bra, men den klarade ändå en dags relativt tung användning förr, typ 2+ timmar wifi-surf och sync hela dagen, då höll den kanske 15 timmar.

    Dock läser man ju om folk med Desire som säger att den klarar 2 hela dagar med medeltung användning och då har de dessutom den igång över natten! Hade jag haft min igång under natten på flygplansläge så hade bara det dragit 50 % batteri.
     
  8. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag köpte 2st 1600mAh-batterier inkl. laddare (för att ladda batterier externt) för ca 17USD inkl. frakt på ebay.
    Supernöjd med batterierna, verkar hålla bra kvalité.
    Det kanske kan vara ett alternativ för dig.
     
  9. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag säger en sak,
    köp ett nytt batteri.
    Det är där skon säkert klämmer...