hemskärmwidget delat dokument?

Diskussion i 'Applikationer' startad av coolermaster99, 11 jan 2017.

  1. coolermaster99

    coolermaster99 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    97

    MINA ENHETER

    Lirar en hel del kort och brädspel, men det är svårt och jobbit att hålla reda på poängen.

    Just nu har vi ett google docs dokument och alla har en länk så man snabbt kan gå in och editera efter varje lir.

    det jag letar efter är enkelheten av en hemskärmswidget man kan ha på en padda på display, eller på förstasidan0 av sin tele, dvs UTAN att behöva gå in i en app först och böka. Alltså, något simpelt, som uppdaterar (behöver inte vara i realtid) widgeten på hemskärmarna mellan cirka 8 personer samtidigt?

    Har någon någon erfarenhet/synpunkt?
    alt, kan man få ett googledokument i en widget? Alternativt kan ett delat evernote dokument uppdateras grafiskt på min hemskärm när någon annan editar?

    eller finns det en färdig widget lösning åt mitt håll? (scoreboard)

    Tacksam för förslag. Mvh.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror att Google Keep bör fungera. Du kan ha en Google Keep-anteckning på hemskärmen och det går att dela google Keep-anteckningar med andra personer, som då bör kunna ha samma dokument på sin enhet.

    Har du testat det? Har faktiskt inte provat själv, men det var det första som ploppade upp i huvudet :)

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.keep

    Appen är mycket enklare och smidigare än Google Docs för att föra anteckningar.
     
  3. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Och om Google keep inte passar så finns det en annan app som heter gtasks https://play.google.com/store/apps/details?id=org.dayup.gtask&hl=sv där datan också sparas i googles moln och ej någon 3e part. Den är något enklare än Googles egna keep app då man endast kan knappa in enkla textrader istället för foton, teckningar, inspelningar osv men det är trots allt vad du är ute efter i appen/widgeten. Jag kör själv gtask för att anteckna diverse kom-ihåg då det får plats betydligt mer text på liten yta än google keep som jag även testat men inget som passat just mig även om jag ser ett enormt bra användningsområde för den :)
     
    bernard gillar detta.