Hero eller Tattoo?

Diskussion i 'Hero' startad av Jimboeh, 20 okt 2009.

1. Jimboeh

Jimboeh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådär, nu är det klart!
    Jag har bestämt mig för en HTC-lur, men min fråga till er är vilken av dessa jag ska välja?

Prismässigt spelar det mig ingen roll vilken av dessa det blir, det som väger mot Tattoon är den mindre skärmen, men jag gillar samtidigt designen på Tattoon då den ser liten och "smidig" ut, "hakan" på Heron ger ett klumpigt intryck (men det kanske den inte är).

Vad jag förstår är det samma sorts prestanda i de båda lurarna, så rent "flödesmässigt" och processorstyrka borde ju vara samma lika?

Men vad är det som talar för och emot de båda telefonerna?
    Hjälp mig gärna!

Och tack på förhand! :)

2. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tattoo är billigare.

tattoo har radio.

hero är en hetare produkt just nu. utsedd till årets telefon och årets pryl av T3 (engelsk pryltidning).

tattoo har fler spelbara filformat.

hero har bättre batterikapacitet än tattoo enligt spec. Tänk då på att hero trots allt måste laddas varje dag, då kan man undra hur batterikapaciteten på tattoo är, om den nu i verkligheten är sämre än heron...

hero har större skärm.

För övrigt: hakan på heron är både snygg 8smaken är som ...) och viktigare praktisk!

3. Jimboeh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för bra svar! :)

Upptäckte att Heron också har möjlighet för större minneskort.

Det lutar åt Heron, den vita ser väldigt smaskig ut!
    Vad ska man tänka på när man precis inhandlat en ny, vad behöver man göra med inställningar, uppdateringar, vilka appar bör man tanka hem först?

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Tattoo ska tydligen ha en resistiv skärm vilket jag är lite skeptisk till. Har sett kompisar med olika windowsmobiler sitta och vara tvungna att använda pennor och nycklar och liknande för att få skärmen att reagera.
    Enda sättet att se om den här är lika är att testa själv. Gå till Mediamarkt när den kommer till butik och prova den.

Att Tattoo har fler spelbara filformat beror väl på Donut?
    Det är bara en tidsfråga innan det kommer till Hjälten.

Hakan var jag också skeptisk till och jag har fortfarande inte bestämt mig om utseendet MEN jag älskar funktionen på hakan och skulle inte vilja ha den amerikanska heron som inte har den.

Det enda jag saknar med min Hjälte som Tattoo kommer att ha är FM-radio.

5. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Heron har capacitive touchscreen medans tattoo har resistive touchscreen

Ang filmformat så klarar dom väl i stort sett samma?

6. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Angående Hero batteri tid så varierar ju den mellan 1-4 dagar beroende på hur mycket man använder den...

Tänk dock på att den vita Hero'n har fått in rapporter om missfärgningar, det kan dock bero på dåliga "skydd". Själv är jag helnöjd ägare av den mörka varianten.

I min mening är Hero'n definitivt en roligare och bättre lur. Som "dampen" sa också, tänk på att skärmarna är olika och att det säkerligen påverkar känslan i telefonen.

7. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ang. filformat. Med ursprungsspec klarar tattoo fler filformat. Det är möjligt att donut kommer att radera denna skillnad.

8. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att tattoon - till skillnad från heron - har resistiv skärm är en mycket viktig faktor som är ett måste att komplettera min lista med. Jag hade faktiskt förbisett det. Det gör att tattoon blir än mindre intressant jämfört med heron. I allt fall enligt mitt tycke...

9. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Tattoo är heller inte kompatibel med alla program pga sin lägre upplösning. Det tycker jag är helt avgörande.

10. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra synpunkt bjoli. I vissa läger kan det säkert bil helt avgörande, beror dock naturligtvis - som allt annat - på hur "programtung" och vilka program man vill använda.

11. Jimboeh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för all input! Det är guld! :)

Mitt val föll på en Vit Hero, den dimper nog ner imorgon!
    Vad ska man tänka på för att komma igång så bra (Och fort) som möjligt?

Förslag på program ,inställningar, uppdateringar?

12. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra val av telefon! :)

Du får förmodligen en uppdaterad telefon så du behöver inte lirka med ny rom.

Finns en mängd trådar om vilka apps som är oumbärliga etc.

Har du inte fri surf på telefon så är 3 g watchdog bra att ha. gratisapp.

Tänk på att inte försöka komma in på market första gången med wifi utan använd 3g.

i övrigt: lycka till!

13. Jimboeh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för det! :)

Är väldigt newbie så jag ber om ursäkt för en del idiotiska frågor.
    Har som tur är "fri surf" för tillfället, men vart ser man vilken version av Rom man har, och vilken är den aktuella verisonen?

Ska tänka på det ang. market, tack!

14. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gå in på settings - about phone. där står "allt" du behöver veta i form av teknisk spec.

15. aramix

aramix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra val!! Jag är supernöjd med min Hero hoppas du upplever desamma

16. scrdhrt

scrdhrt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har folk över huvud taget testat Tattoon en längre stund innan de gör såna här uttalanden? Tattoons skärm är minst lika bra som Herons, och är långt i från de gamla touchskärmarna som sitter på tidigare touchscreen-mobiler. Robust, bra färger och ljusstark är min iaf. Man måste inte använda naglarna/en stylus för att navigera runt. Man KAN göra det, men man måste inte. Det går alldeles utmärkt att använda den med fingertopparna som på en Hero.

Fine, resistiv skärm är en ANNAN TYP AV TEKNIK, men tekniken går framåt, precis som med allt annat. En resistiv skärm i dag är inte samma sak som en resistiv skärm för 1-2 år sen, iaf inte den som sitter på min Tattoo.

Men kan du förklara VAD det är med skärmen på Tattoon som gör det till en dealbreaker?

Last edited: 21 okt 2009
  17. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

scrdhrt: Hej på dig! Hoppas att du inte är alltför irriterad på mitt uttalande :) även om tonen i ditt inlägg vittnar om det...

Det är i och för sig riktigt, vilket du tycks anta, att jag inte testat Tattoon en längre tid. Men icke desto mindre är intrycket man får att skärmen är mindre responsiv än på Heron. På Heron räcker det med att du nuddar skärmen för att få respons, vilket INTE är det intryck jag har av Tattoos skärm.

Jag har i och för sig aldrig sagt/skrivit att den resistiva skärmen är en "dealbreaker". Skärmtekniken var öht inte något jag hade med på min +/- lista i mitt första inlägg i denna tråd. Men när någon annan påpekade det så slog det mig att det var en ytterligare viktig faktor. Om skärmen hade varit enda skillnaden mellan telefonerna förutom priset är det inte alls säkert att det hade varit en "dealbreaker". Så det påståendet får stå för dig.

Lycka till med din Tattoo (om du nu har någon) och ha en riktigt bra dag fortsättningsvis!

18. scrdhrt

scrdhrt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag ber om ursäkt om min lätt irriterade ton, host harkel. :)
    Men faktum kvarstår att jag som teknikintresserad har jag kollat runt på en del forum och deltagit i diskussioner om min modell sen jag fick telefonen, och en överhängande del gör uttalanden om att det är en dålig telefon utan att ha ens hållt i den, utgår från lätt vinklade recensioner och videoklipp där det står/sägs att det är en sämre telefon än HTC Hero/Galaxy/Löksoppa mycket enbart på grund av skärmen och det blir en dealbreaker för dem. Det stör jag mig lite på.

Men vi sitter ju i samma båt, och Android är ett förträffligt operativ, diskussionen i sig är intressant tycker jag. Och, återigen, ledsen för tonen i mitt förra inlägg, jag skyller på att det var strax före lunch och jag var hungrig som en varg. ;)

19. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nemas problemas! Jag har också "hungertendenser" ibland... :)

20. Droid110

Droid110 Guest

If you don't go Hero you are a Zero! ;D