Hero på svenskwebb samt kalender

Diskussion i 'Hero' startad av Johannes, 2 aug 2009.

1. Johannes

Johannes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
    Har läst och tittat på de flesta artiklar och filmer om Hero senaste månaderna. Nu är jag riktigt nära att beställa en (ångrar att jag inte passade på när Telenor satte ut sitt extrapris! :) ).. Men har som många flera saker som jag saknar svar på som är viktiga för mitt köp.

#1 Webbläsaren: att kunna surfa runt snabbt och smidigt. Några har visat filmer på detta men oftast endast sin egen sajt. Finns det någon video eller skulle någon kunna skapa en video på hur svenska sajter fungerar att surfa på och hur snabbt det går att rendera. Helst med film då man själv kan dra slutsatser.

#2 Kalendern: har sett ett visningsläge för månaden, men tycker man inte får en överblick då man bara ser flikar där det finns aktiviteter. Har man mycket på gång så finns snart en flik på var dag. Går det att sätta visningsläge för de nästkommande X-dagarna som exempel. Så man kan få en bra överblick på de närmsta 5 dagarnas aktiviteter som exempel?
    Video på detta vore super, men stillbild eller text fungerar det med.

Det är mina 2 sista funderingar före det är dags att beställa. Förresten, ingen som har koll på om Telenor-webbutiken är på G med Heron samt deras pris utan abb?

Last edited: 2 aug 2009
  2. Johannes

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
    Ni har jag kollat upp lite hur utvecklingen går till på Android. Blev sugen på att dra igång och utveckla lite med. Problemet är bara att tiden inte räcker till.

Men kalender-frågan där kanske just nu inte uppfyller vad jag önskar mig men har nu kollat upp hur man skriver applikationer.
    Och det var mycket enkelt att helt ersätta exempelvis kalendern med annan och sedan tar den nya kalendern över allt i kalenderväg om den är skapt att göra så.
    Då så kan man i värsta fall skriva sin egen kalender-applikation, om dygnets timmar skulle råka dubbleras... :)

Så kvar finns hur snabbt rendreringen och hanteringen av webbsidor går. Men när jag kollade in android incheckningarna så kommer detta absolut fortsätta uppdateras även framöver med förbättringar så något som fungerar dåligt idag kan fungera på annat sätt imorgon.

Nu är den knivigaste gåtan vilken färg man ska välja... :D

3. Johannes

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
    Nu har jag snackat med Telenors webbutik och fått svar på läget där för den som kan tänkas vara intresserad.

Deras obundna pris kommer vara 5545 kr inkl moms.
    De borde få in ett gäng denna veckan till de som redan beställt men de förväntar sig inte att få flera telefoner än vad som täcker de som redan finns beställda.
    Och därav ligger telefonen ej uppe i butiken ännu. Men får de in flera telefoner än de förväntar sig så åker den såkalrt upp i webbutiken med.