Hittade ett inlägg som kanske kan förklara mina borttappade sms, http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4077942&postcount=74 Imorgon (idag antar jag) skulle amon_ra updatera till den nya unyaffs utan buggen. så det behöver inte ha med Hero-romen i sig att göra, ska testa patcha amons recovery och se om det funkar.
mysko för jag har inga sms problem alls. körde chompsms innan men övergick igår till handcent. dock funka inte själv roteringen för mig alls. iofs skriver jag extremt sällan i landscape så det är en bug jag kan leva med. mer störande med blåtands buggen då
Du har inte lust att lägga till info i Wiki hur du gjorde med apps. Sitter själv och funderar på just hur man ska göra detta.
önskar installationen kunde bli helt automatiserad. skapligt segt att trycka ok/install på en sisådär 20 program... sen har jag märkt att marketappen inte anser program som är installerad via backup som installera och därmed inte letar updates för dom. Kanske kan lösas via atrackdog lr nåt, dock irriterande
Innan flashning så drog jag ner alla apps: adb pull /data/app/ c:\app\ Efter flashning så installerade jag min apps igen med hjälp av InstallAPK från modaco-forumet Dessvärre får man installera alla en och en (men man slipper i alla fall omvägen via market) Hittade den här idag, har inte testat men den ska nog kunna göra en bulkinstall av dina apps efter flashning
Nackdelen med att installera Market-apps från backup av apk-filerna är väl att uppdateringarna slutar fungera? Jag har i alla falla använt den tekniken för att hindra apps från att uppdatera. Värt att tänka på.
bara jag som inte får mms att funka? det skickas från min telefon. men när min fru tog emot den så står det att formatet är trasigt.
Hmm. Jag har i och för sig bara testat att skicka MMS till mig själv men har inte denna build heller. Hade du samma problem i andra builds?
nä de hade jag inte. och det knepiga är att jag skickade tre mms till min fru igår. det första fick hon fram. dom andra två gick inte