Hero Sense på HTC Dream

Diskussion i 'Dream' startad av Tocator, 12 aug 2009.

  1. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om någon dag kommer jag att ha en HTC Dream i handen och har då börjat fundera över hur jag ska utnyttja Android-systemet fullt ut på den här maskinen.

    Har hört en hel del om att Hero Sense ska vara laggigt, men tydligen finns det en hel del olika rom-versioner, och hörde att DrizzyJAC NewVision v3r2 ska fungera riktigt bra.

    En sak jag tycker verkar häftigt med Sense är integrationen med Facebook, och har förstått att den inte finns med i några andra custom roms?

    Har däremot också hört att tangentbordet inte fungerar med Hero Sense, stämmer det? För isåfall är det nog lite dumt att uppgradera till Sense.

    Vad tror ni? Är det bättre med CyanogenMod, vilka features missar man då? Går det att få facebook-intergrationen med ett liknande mod? Fungerar tangentbordet som det ska, eller är det kört?
     
  2. Enberg

    Enberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har bara testat CyagenMod (ännu!) och jag skriver detta inlägget med det fysiska tangentbordet utan problem. Det ända problemet jag har med tangentbordet är att y och z bytt plats eftersom det är en tyskt.
     
  3. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jo, det blev CyagenMod har också. Tycker det fungerar otroligt bra!

    Har överklockat, fixat swap-fil, etc och jag måste säga på att det flyter på väldigt bra. Inget lagg alls. :)

    Lyckades även installera Sense Musik programmet, vilket jag tycker är mycket bättre än det vanliga, men jag har ännu inte lyckats fått tag i Sense Contacts. Jag undrar om det går att lägga in?

    (Är Facebook-integrationen jag är ute efter. :)
     
  4. juukas

    juukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du måste berätta hur du fixade Sense musik appen! Har googlat runt om det som fan, men inte hittat något vettigt... vill egentligen gå över till Cyanogen.

    Det finns en app som syncar profilbilderna på facebook till kontaktappen, minns bara inte vad den heter.. sök runt lite så hittar du säkert :)
     
  5. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Installerade temat här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=541242

    Det är kanonsnyggt och telefonen fungerar fortfarande lika snabbt som tidigare! Tycker absolut det är värt att installera.
     
  6. juukas

    juukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack!! Fan vad snyggt det blev.. och snabbt! Om du finner någon annan hero-app port (kalender, phonebook) skriv då det här :)
     
  7. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jo, är riktigt nöjd med den där! :)
    Sure thing, det borde ju absolut komma en kalender/phonebook port snart, hoppas jag. :)