HERO synk & få det gjort ogjort

Diskussion i 'Hero' startad av valpen, 26 okt 2011.

  1. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    då har jag rootat min tfn och hoppades med både FROYO, ELELINUX och ELELINUX light att tfn skulle bli bättre...

    men jag tycker inte att tfn är verkligen byggd för dessa och har gett up tron att tfn kommer att må bra. Jag har märkt att batteriet räcker betydligt längre mot förr med HTCs eget 2.1 update1 men ändå känns inte tfn helt 100.

    På det kan jag inte synka mina kontakter som jag har på datorn(vill inte ha mina kontakter på en google/gmail server) och således att jag inte har mina nr till någon vilket känns både bra och extremet dåligt. Jag har testat att ladda ner sync för DesireHD för att se att det kanske hade med vilket OS jag hade men jag har fortfarande inga kontakter.

    Så min fråga eg lyder hur kan man återställa tillbaka allt så att det som jag gjort blir ogjort?

    Hittade denna länk på XDA: [ROM] Official HTC Hero RUU ROM + Radio Links - xda-developers men när jag kör den står det customer ID fail förr var det bootloader och nu mera detta. Detta kan läsas i tråden här om vad jag haft för problem innan jag roota: https://swedroid.se/forum/54267-vad-ar-det-fel-pa-min-hero.html

    Snälla hjälp!! känner mig helt handikappad utan mina kontakter eftersom jag brukar vara den som ringer.
     
  2. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 052
    Mottagna gillanden:
    304
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    För att få HTC Sync att fungera måste du köra en sense-rom.
    Du kan testa MyPhoneExplorer, FJ Software Development den ska kunna synca mot outlook, kräver en liten app på din telefon med samma namn, finns på market.

    Skapade du ingen nandroid-backup innan du började med andra romar? i så fall hade du ju haft en identisk kopia från den tiden.
     
  3. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    japp jag har en backup som ligger på datan och har lagt den på tfn. hållt ner home+power och följt instruktionerna enligt det som står här:

    Perform A Nandroid Restore:-

    Switch off your phone.

    Hold the HOME + POWER Button down together to boot into recovery mode.

    Click Backup/Restore.

    Click Nand Restore. Wait for it to finish doing its thing.

    Reboot.

    Your phone will be in the state it was previously. Working!


    Men när jag har gjort det och fått klart att jag ska boota om så är det jag vill ha tillbaka är 2.1 update1. Hur går jag tillväga för att få det?

    Har hittat denna sida: [ROM] Official HTC Hero RUU ROM + Radio Links - xda-developers påpekar ingen till länken att jag vill ha tillbaka min 2.1 och inget ROM. Kan nöja mig med en radio men That's about it!
     
  4. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 052
    Mottagna gillanden:
    304
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Har du gjort fler backuper? Är det rätt backup du plockar tillbaka? En ROM är ju bara en benämning på på den mjukvara du lägger in, dvs den 2.1 du vill ha in är också en ROM.
     
  5. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 052
    Mottagna gillanden:
    304
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
  6. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lagt in min gamla restore som jag hade så står det såhär:
    [​IMG]

    Har även Elelinux-7.1.0-RC1-Hero-v3.5-Light och FlyKernel-13-Gingerbread+Patch_elelinux_v3.3 på min SD kort som jag testa med.
     
    Last edited: 26 okt 2011
  7. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 052
    Mottagna gillanden:
    304
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Då har du ju inte använt den du förhoppningsvis gjorde innan du började byta ROMs utan du har använt någon backup du har gjort mycket senare.

    Testa den jag länkade till tidigare så får du i alla fall en 2.1update1.
     
  8. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men kan man gå tillbaka till HTCs release? och varför tillåter inte HTC RUU ROM updater inte tfn att installera den för?
     
    Last edited: 26 okt 2011
  9. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 052
    Mottagna gillanden:
    304
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Det borde gå genom att installera en RRU men det kan vara så att du måste ha en sense-rom för att få kopplingen till HTC-sync att fungera så installera den 2.1-rom jag länkade till, är du inte nöjd med den så testa att installera den senaste av de RRu som fanns på den sidan du länkade till. Jag kör själv Elelinux 2.1update1 på min Hero och den fungerar bra, dock är det en av mina söner som använder den numera.

    EDIT: Nu när jag kollar lite noggrannare så ser jag att de du länkar till är enbart de Android 1.5 romar som HTC släppte till Hero, 2.1 är inte med.
    Vad jag kan komma ihåg så kom 2.1 enbart som OTA från HTC, så det är nog därför det är svårt att hitta en RRU som inte är rootad.
     
    Last edited: 26 okt 2011