Heron dödar mitt wifi?

Diskussion i 'Hero' startad av marka971, 23 nov 2009.

  1. marka971

    marka971 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej,

    När jag använder wifi på min Hero för att koppla upp mot min trådlösa router, en Netgear WPN824, så händer det att routern slutar fungera, inte ens våra laptops kan längre använda wifi. Jag måste dra ur sladden på routern för att det ska börja fungera igen. Nån som upplever liknande problem och vet vad man kan göra åt det? Den enda lösningen jag har nu är att inte använda wifi på Heron, och det är ju lite trist.

    /Markus
     
  2. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Hmm, när du säjer det, min Hero gör det samma, hade en gammal router som jag ersatte som hängde sig nästan direkt när jag anslöt telefonen, nu kör jag med en D-link DIR655 och den lever i ungefär 2veckor, innan jag måste starta om den, lite beroende på hur jag använder telefonen, något är uppenbarligen inte riktigt 100% i telefonen.
     
  3. Grevenon

    Grevenon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det den första versionen av WPN824?

    Jag hade problem med den också i så fall. Lång före Hero'n kom. Vissa trådlösa kort gjorde så att den låste sig. Men en sökning på nätet, Dlinks egna sida tror jag det var, så hittade jag en uppdatering av firmware. Uppdateringen hittades inte via routerns egna uppdateringskontroll.
     
  4. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    haha samma här...
    kommer jag för nära min dator med heron och wifi igång så kopplas det ner...
     
  5. gtroop

    gtroop Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här är ju lite intressant!!!
    Jag har också en Netgear router som krånglat väldigt mycket. Jag tror problemet inträffar när routern har för många anslutningar att ta hand om. Faktum är att det gick så långt att jag startade en blogg om skiten... underlig.nu ...Där finns alla detaljer.
    När jag läser detta inser jag att problemet har inträffat oftare sen jag skaffade Heron. Problemet tror jag beror mer på routern än på Heron eftersom problemet existerade långt innan jag skaffade den.
     
  6. durd

    durd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    tror jag har (haft) liknande problem, också med en netgear trådlös router. hängde sig lite då och då utan skäl, fast det funkade för det trådbundna. Enda sättet var att hårdboota den.
    I början gjorde jag så att jag ringde supporten, förklarade problemet och de visste inget, så de skickade en helt sproilans router av samma modell, men ny revision :D
    Gjorde detta 2-3 gånger tills jag insåg att Netgear helt enkelt inte lever upp till mina förväntningar (kass dvs :))
    Mina föräldrar har den nu och de har inte märkt av något udda.

    MEN!
    Har en dlink dir-855, och märkte för någon vecka sen hur hela trådlösa dog, precis som med netgearen. Gick och sov istället för att mecka, och sedan har det funkat lugnt, så vetifasen vad det är för nått :s