Diskussion: Hi-Res Audio?

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av H3rr4n, 22 sept 2014.

  1. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Hejsan!

    Nu börjar mina gamla Xperia S verkligen sega ner sig, fula sprickor vid ljuslisten har den också :(

    Nåväl, är intresserad av en Xperia Z3/Z3 Compact och undrar hur det här med Hi-Res Audio egentligen fungerar. Jag köpte för ett tag sedan ett par hörlurar från Sony, MDR-1R, som enligt specen skall ha stöd för Hi-Res Audio. Räcker det att spela MP3 i 320 kbps, streama Spotify i Extreme Quality eller skall man kanske rippa Blu-Ray audio för att få Hi-Res? Sony listar butiker på sin hemsida som säljer Hi-Res Audio men jag ser inget speciellt med deras format annat än att de är i 320 kbps.

    Förresten, är det en bättre DAC i Xperia Z3 än i Xperia S? Lyssnade på min iPad Mini och den hade ett mycket bättre ljud än min Xperia S både via Spotify Extreme Quality och MP3 i 320. Vill ha så bra ljud som möjligt för att utnyttja mina MDR-1R och vill ju inte behöva köpa iPhone :)

    MVH
     
  2. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Snabb googling kom fram till att xperia s har Qualcomm WCD9310 medan z3 compact troligen har WCD9320. Enda stora skillnaden jag har hittat är att 9320 har 24-bitarsljud. Du får googla vidare.
     
  3. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER