hindra att systemet stänger ned ett viss program

Diskussion i 'Allmänt' startad av tusenkonstnar, 12 feb 2014.

  1. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag använder ofta mobilen som navigator när jag kör bil. Allt som oftast ringer någon och då svarar jag ju i min handsfree. Det som retar mig är att nästan omedelbart så stängs navigatorn ned (oavsett om jag kör Waze eller Googles inbyggda egna kartprogram).
    Dvs när jag sedan vill återgå till navigering så är adress borta etc. Detta trots att jag startar navigatornprogrammet nästan direkt, dvs inte efter samtalet.
    Jag har ingen egen taskkiller eller ngt sådant igång.

    Någon som vet hur jag kan lösa detta? (vet att det KAN bli bättre med en mobil med mer minne men det är ju en ganska osäker metod)
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja du är ju redan inne på RAM spåret. För att lätta upp kan du ju alltid rensa applikationernas cache.

    Vad har du för telefon? Det verkar ju som att RAM:et rensas direkt för att kunna hantera samtalet vilket är lite konstigt då den senaste använda appen alltid ska vara den sista att rensas ur från minnet. Har du lite RAM?

    Har du rootbehörighet? denna lär ju hjälpa dig isf https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartprojects.RAMOptimizationFree


    Utan root skulle jag inte tro att det går att ändra hur systemet jobbar med minnet :/
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Vad har du för mobil och hur mycket RAM-minne har den?