Fråga: Hindra installation av gamla apps?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Stingray454, 27 jun 2014.

  1. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Fick just hem min G3 :). När jag slog på den synkade den hem ALLA apps jag någonsin köpt från Play, det var ju lite jobbigt.. nåja, tänkte att jag får väl plocka bort dom jag inte vill ha, inte mer med det. Jag gjorde det, och senare startade jag om telefonen. Då laddade den hem alla apps jag plockat bort igen! Hur hindrar man telefonen från att plocka hem alla gamla skit-apps från Play?
     
  2. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag tror under säkerhetskopiering så väljer du bort automatisk återställning
     
  3. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Det är samma på alla androidtelefoner. Det är i början när du startar upp telefonen. Där får du välja att säkerhetskopiera och återställa appar.
     
  4. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jo, det vet jag om, och det har hänt på tidigare telefoner också. Problemet var att jag lät den installera allt klart, sedan gick jag in och raderade de appar jag inte ville ha kvar längre, och sedan trodde jag saken var ut världen. Tyvärr gjorde den samma sak igen vid omstart, dvs laddade hem alla appar jag just plockat bort. Fick göra detta två gånger, men nu verkar den ha fattat att den inte ska importera allt igen - har lyckats starta om några ggr utan återställning av appar iaf.. peppar peppar.
     
  5. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Oj. Det har jag tyvärr inget bra svar på. Har inte hänt.mig eller någon av de andra ambassadörerna vad jag vet.
     
  6. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag kan säkert ha swipe:at bort någon av apparna som höll på att installeras i början, det kanske gjorde att den aldrig satte någon "nu är importen gjord"-flagga, så att det blev samma sak igen vid nästa uppstart. Nåja, nu fungerar det iaf :)