Hipster Temp - Ny temperaturwidget

Diskussion i 'Applikationer' startad av elf98, 14 maj 2012.

  1. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ingenting händer när jag trycker på vänstra halvan av widgeten, ej heller när jag går in i uppdateringsinställningarna i widgetens inställningar och trycker på uppdatera. I det sistnämnda fallet står den bara och tuggar medan det står "uppdaterar...". I inget av fallen verkar någon datatrafik skickas eller mottagas. SGSII, resurrection remix, nova launcher.
     
  2. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är inte väldigt mycket jobb, bara jag får manuella uppdateringen att fungera som den ska. :)

    Attans! Jag som trodde jag hade löst det... Jag ska fixa det så fort jag kan.
    Största anledningen till att jag upplever problem är på grund av Little Fluffy Location Library. Jag har svårt att förstå biblioteket för jag upplever det inte användarvänligt för modifikation. I princip har jag fått skapa ett eget stopp-kommando för dess bakgrundstjänst och den fungerar inte som jag vill. Jag får felsöka den och förhoppningsvis hittar jag något under veckan. :)
     
    Last edited: 4 jun 2012
    Ekofasc gillar detta.
  3. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nu har jag släppt 1.1.3 och hoppas att manuella uppdateringen är fixad! :)
     
  4. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Om jag har haft internet OFF över natten och på morgonen sätter jag den på ON, går det inte fixa att appen uppdaterar tempen så fort nätet kommer?
    Kör FancyWidgets och den känner av när nätet är igång och uppdaterar automatiskt.
     
  5. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det borde gå att fixa! :)
    Då ser min lista ut såhär:
    1. Val att uppdatera när man väcker skärmen
    2. Uppdatera när man får internetanslutning
    3. Fick mail förut om att visa temperatur i notifikationsfältet. Men just nu känns det inte som en funktion som passar en widget-specifik app.

    Om jag har glömt något eller ni vill lägga till något så säg till! :)
     
  6. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Funkar fortfarande inte för mig. när jag går in i widgetens inställningar och tar fram listan över orter så uppdateras den och då får jag en uppdaterad temperatur i listan. Då kan jag gå tillbaka till hemskärmen och trycka på widgeten för att uppdatera och får då den nya temperaturen. Så det verkar som att tryck på widgeten inte klarar att starta en uppdateringsprocess.

    Och i listan över orter är "snabbspolningsknappen" osynkad med listan, den står på K när listan står på L och så vidare.
     
  7. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det här måste lösas! Vad har du valt för inställningar på de widgets du har placerat ut? Och har du prövat att ominstallera appen?

    Ang. listan, jag har sökt som bara den men inte hittat något svar på varför den beter sig så. Det lustiga är att det bara är så på ICS vad jag har sett. Jag vet också att den sorterar knäppt på slutet (äåö istället för åäö). Ska fixa det också. :)
     
  8. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Efter ominstallation fungerar det, dock syns appen/processen i Gemini App Manager. Jag vet inte hur mycket kräm det suger att tjänsten inte är fullständigt dödad och om du kan göra något åt det. Men om jag dödar den där, verkar widgeten inte klara att starta processen och uppdatera sig när jag trycker på den.

    För mig som har rootat och kan döda appar genom långtryck på bakåtknappen, kan jag lösa detta genom att trycka på högra halvan av widgeten för att starta appen/processen, sedan kan jag gå tillbaka till hemskärmen och uppdatera widgeten, sedan in i inställningarna igen och döda appen därifrån. För andra blir det inte lika lätt. Men jag vet som sagt inte hur mycket det här påverkar, så du får själv avgöra om du kan och vill göra något åt att processen är aktiv enligt ovan :)
     
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 372
    Mottagna gillanden:
    17 849
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Och denna fick ersätta Go Weather som inte vill funka på ICS :)
     
  10. Joiis

    Joiis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Samma sak för mig :)

    Sent from my XperiaMiniPro running Cyanogenmod 9. Thanks FreeXperiaProject, you made my Xperia™ free :)
     
  11. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Skönt att appen fungerar igen! :)
    Anledningen för att appen slutar funka när du dödar den är nog för att du dödar den... ;) Lite mer seriöst (och enkelt förklarat) så funkar uppdatera-knappen på det sättet att den anropar en del av koden som ligger i dvala och väcks till liv när du trycker på uppdatera. Dödar du processen kan inte appen väcka den delen av appen för att uppdatera. Det finns ingen som helst anledning att oroa sig för sitt batteri för det lilla. :)
     
  12. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ah, okej. Tack för förklaringen ;)

    Och tack så mycket för att du lagt till denna funktion! Supert med lyhörda utvecklare som du.
     
  13. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack för all input hittills! Användare ska ju såklart vara nöjda. :)

    Jag har väldigt lite tid över till annat just nu och Hipster Temp kommer få lida pga det. Jag har dock uppdaterat till version 1.1.4 nu eftersom jag har fått kraschrapporter om man har manuell uppdatering vald och appen lyckas inte få tag på ens position inom 20 sekunder. Det borde nu vara fixat.

    Jag hoppas få mer tid i helgen och då lägga in ett val att uppdatera när skärmen tänds. Alternativt när man låser upp. :)
     
  14. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    kan inte appen uppdatera om man inte har nån position aktiv?
    (gps,trådlösa nätverk avaktiverat)
    Min gör då inte det sen så när jag ska lägga till ny stad får jag bara error

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Oj, det borde den göra... dags att felsöka! :)
    Har du automatisk eller manuell uppdatering? Och har du valt stad från listan eller närmaste station?
     
  16. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Både och
    Manuellt så står den bara och tuggar
    Inställd tid så ändrar den inget fast jag vet att temperaturen har ändrats.
    Staden försöker jag välja från listan då all position är avaktiverad

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  17. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag testade att ha en widget med manuell uppdatering under natten och hade enorma problem att få den att funka i morse. Jag ska nog göra en ordentlig städning av kodstrukturen när jag väl hinner...

    Angående ditt problem så har jag upptäckt en potentiell bov i koden som jag ska åtgärda så fort jag kan. Håll ut! :)
     
    S-Droid gillar detta.
  18. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nu är version 1.1.5 uppladdad och bör synas som uppdatering på era telefoner inom kort! :)
    Denna version tar enbart hand om buggfixar. Bland annat error-meddelandet i listan av stationer och nu hämtar den temperaturen oavsett om man har positionering på eller inte (dock får man såklart meddelande om att man inte har positionering på.)

    Nya funktioner (såsom uppdatering vid skärm på) läggs till så fort jag har tid. Dock tar buggar såklart prioritering. Fortsätt komma med förslag så lägger jag till det i min lista! :)
     
  19. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Hur lång tid tar det innan den kommer ut till play?


    GT-I9000 CM9 Tapatalk 2
     
  20. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Bra jobbat, nu verkar allt funka

    GT-I9000 CM9 Tapatalk 2