Hipster Temp - Ny temperaturwidget

Diskussion i 'Applikationer' startad av elf98, 14 maj 2012.

  1. F5:ad

    F5:ad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Gillar din app, men den automatiska uppdateringen fungerar inte hur jag än provat. Tvingas uppdatera manuellt, och det är väl lite sådär?

    Sedan några förslag att likt Minimalistic text-appen kunna placera text/siffror vertikalt resp horisontellt (alltså vänster, höger, mitten, upp och ned).
    Deras apps temp.värden stämmer aldrig med där jag bor, och jag vill kunna använda din app stället beträffade temp men tillsammans med Minimalistic text.
    Slutligen överkurs: jag skulle vilja be om att man kan skriva in färgkoden i hexformat så jag får samma nyans som övrig textmassan.

    Sedan är jag nöjd.... ;)
     
  2. jontep

    jontep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Automatisk uppdatering med manuell uppdatering möjlig

    Hej,
    måste instämma i kören, jättebra widget. Perfekt för förstasidan på hemskärmen och samtidigt ha SMHI-app eller likande för prognoser.

    Men jag undrar om det går att ordna så jag kan ha automatiska uppdateringar på och samtidigt kunna toucha widget för att få manuell uppdatering? Jag vill t.ex. ha automatisk uppdatering varannan timme men innan jag ska går ut eller har åkt någonstans vill ha en uppdatering för att vara säker på att jag har aktuell temp. Som jag förstår det nu går de funktionerna inte att kombinera?

    Med vänlig hälsning / Jonatan
     
  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    +1 :)
     
  4. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hej och tack för att du gillar min app! :)
    Funkar varken temperatur eller positioneringen? Om du installerar om appen, funkar den då?

    Nu känner jag att det börjar bli lite för många requests att hålla i huvudet så jag tänker härma Patrik Åkerfeldt (RemoteStick). Jag kommer lägga upp alla requests på Trello och låta er rösta på de features ni vill helst ha. Jag säger till när sidan är klar! :)
     
  5. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hej Jonatan! :)

    Går du in i huvudinställningarna kan du trycka på "Uppdatera nu" och få widgeten uppdaterad direkt. Men känner du ändå att en touch på widgeten ska kunna uppdatera så kan jag lägga till det i listan. :)
     
  6. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

  7. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ja du bör samtidigt akta dig för att göra appen för överfylld med funktioner. :)
     
  8. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jo absolut. Redan nu har den så många val att det knappt får plats på skärmen. Det blir nog att jag delar upp gränsnittet bättre någon gång och jag vill hålla mig från att lägga till funktioner som egentligen inte har med en widget att göra. :)
     
  9. jontep

    jontep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej och tack för ditt svar. Det kanske inte är jätteviktigt men att gå in i huvudinställningarna för att uppdatera nu är en ganska lång procedur för något som är så enkelt om jag väljer att inte ha några automatiska uppdateringar alls. Som det är nu har jag automatiska uppdateringar avstängd och touchar för uppdatering och det går ju faktiskt ganska snabbt att få uppdatering så det är ingen panik.

    Utan att veta hur appen är uppbyggd kan jag tycka att det är en onödig begränsning att man antingen måste välja automatisk uppdatering med tidsintervall eller manuell uppdatering och inte kunna kombinera de två funktionerna.

    / Jonatan
     
  10. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Musenkishi : Glöm inte updat. vid upplåsning :)
     
  11. Borttappad

    Borttappad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Älskar enkelheten och utformningen av denna app... Har ett litet önskemål bara. Att kunna ta bort vilken stad man är i när man väljer stad manuellt.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  12. F5:ad

    F5:ad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Uppdateringen funkar bara sporadiskt och oregelbundet (och verkar inte påverkas av om telefonen är online på nätet resp inte används). Spelar ingen roll vilket tidsintervall jag väljer vid auto-uppdatering.
    Positioneringen har jag inte kollat då jag befunnit mig nästan hela tiden i samma stad (Helsingborg). Jag har GPS på för event uppdatering.
    Jag har funderat på om någon annan app stör ut din, tex Juice Defender som jag har installerad. Den stänger ju av datatrafiken då jag inte aktivt använder luren.... men har andra appar som funkar - ex vis väderinformationen som Minimalistic Text hämtar ifrån Google's eller Yahoo's tjänster.
     
  13. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hej och ursäkta fördröjningen! (mycket att göra på jobbet)
    Jag ska absolut tänka vidare på det, men det lutar åt att jag lägger till uppdatering vid upplåsning som alternativ istället eftersom det är någorlunda samma anledning bakom båda önskemålen. Under tiden skulle jag rekommendera att höja uppdateringsintervallet om du är osäker på temperaturen utomhus! :)

    Ärligt talat vet jag inte vad som kan vara felet. På de telefoner jag har testat har widgeten fungerat som den ska. Användare har upplevt problem som har blivit fixade efter en ominstallation av appen. Om inte det fungerar för dig vet jag tyvärr inte vad felet kan vara. :(

    Ditt önskemål finns redan fast kanske lite undangömt. Om du ställer in textstorleken på noll på någon av texterna så döljs dessa i widgeten. :)
     
    Last edited: 10 jul 2012
  14. Borttappad

    Borttappad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ditt önskemål finns redan fast kanske lite undangömt. Om du ställer in textstorleken på noll på någon av texterna så döljs dessa i widgeten. :)[/QUOTE]

    Självklart... Tänkte aldrig så långt :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  15. K1M

    K1M Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Mitt förslag till förbättring, om möjligt, är att i stället för valet 'ta bort stad' är ha ett textfält där man kan namnge väderstationen till vad som helst,
     
  16. dreadflopp

    dreadflopp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mycket bra app. Ett förslag till en ny funktion som jag skulle uppskatta är att se samma exakta temperatur i statusraden isf widget. Beautiful widgets har denna funktion men deras temperatur är inte lika rätt. Se skärmdump.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  17. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tror inte utvecklaren är aktiv längre för denna app :(
    Inte vart några uppdateringar sen länge tillbaka :(
     
  18. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Bra på ett sätt. Appen är ju egentligen färdig, ingen vits att bloata den.

    tptlk hd
     
  19. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Finns massor med önskemål för förbättringar
     
  20. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Bortsett från jobb och andra saker som har prioriterats i mitt liv så har tyvärr intresset att utveckla vidare svalnat då appen ändå är rätt fylld med funktioner. Just nu håller jag dock på att experimentera med en lillebror till den här appen som ska göra exakt samma sak, fast visa temperaturen i notifikationsfältet.
    För tillfället har den inga inställningar mer än att stänga av och på bakgrundsprocessen och visas enbart som en lågprioriterad notifikation för Jelly Bean och högre. D.v.s. man måste dra ner notifikationsfältet för att ens se att det är en notifikation där (precis som vissa notifikationer från google now). Uppdateringsintervallet är fast på 15 minuter och visar endast närmaste temperaturen samt att bakgrundsprocessen startar automatiskt vid omstart av telefonen.

    Jag kan inte lova att jag kommer göra klart den snabbt men om det finns intresse kan jag släppa den som den är och sedan bygga vidare på den när jag får tillfälle? :)

    [​IMG]
     
    Buzz gillar detta.