Hittar inte barcode scanner i Market

Diskussion i 'Frågor och support' startad av RikNik, 28 mar 2010.

1. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har dom tagit bort den eller? Jag har sökt på både barcode scanner samt zxing team.

Tack!

/Rikard
    ------------
    HTC Legend.

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

för guds skull sök. sluta vara så lat att du inte orkar kolla om någon annan haft liknande problem utan bara förvänta dig att du ska få hjälp trots att du inte orkar anstränga dig.
    Du har en ny telefon med en fingerprint som inte släpper igenom private apps!!

Last edited: 28 mar 2010
  4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Detta har varit uppe väldigt många gånger nu. Nån borde sätta upp en rejäl FAQtråd.

5. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Får väl ta och skriva en själv.

6. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

LOL. Jag är helt färsk inom Android och ställde en fråga under appstråden. Vad är problemet? Jag uppskattar dock dryga proffs som trots visst gnällande ändå hjälper oss noobs.

7. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

må vara att du är noob på android för det har vi alla varit. Men är det verkligen ditt första besök på att forum på internet??
    jag hjälper gärna till när det går men när det räcker med en enkel sökning så får du upp ett tiotal trådar med exakt samma problem.
    Jag har gjort en tråd för exakt just det här problem som är stickyad nu. läs gärna den

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Hur man använder forum på nätet är uppenbarligen helt individuellt. Jag ställer gärna frågor i relevanta forum, andra söker tills dom hittar det dom söker. Cirkeln blir ju sluten eftersom dom som söker ofta hjälper oss som ställer frågor
    Nåväl, precis som jag trodde fick jag hjälp och det uppskattar jag verkligen. Tack!

9. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

så du menar att det finns forum där man kan posta hejvilt utan att ens bemöda sig om att söka om andra personer haft samma problematik??

Ett sån ostrukturerat forum vill då inte jag hänga på iallafall. det handlar väl om ge och ta. Om du inte är beredd att ens försöka hitta lösningen varför ska då jag göra det åt dig?
    Det kallas lathet

10. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Precis så menar jag

Nähä

Ja! Eller?

Vet inte, varför gjorde du det?

Tycker jag absolut inte

11. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

bra börjat med det då

12. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nu känns du bara provocerande. Det är sunt förnuft att söka innan man startar nya trådar. Att bara skapa en tråd för att man inte orkar söka vilket inte tar allt för många sekunder är ren och skär lathet. Du får antagligen svar på din fråga bra mycket snabbare också.

Detta forum är ett av de bästa forumen jag har besökt! Det är trevliga användare som gärna gälper till, med bra svar. Det här är ett forum med väldigt bra stämmning. men poster som dina förstör den stämmningen. dryga och uppkäftiga svar är inte något som någon uppskattar.

//Oliver

13. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Naturligtvis fungerar det rent tekniskt att utan minsta försök till ansträngning för att själv finna svaret i stället ställa frågor med förhoppningen att andra skall jobba gratis för att upplysa frågeställaren. Det finns till och med de som för säkerhets skull skriver samma fråga i flera mer eller mindre relevanta forum och sedan avslutar sina inlägg med "snälla svara via email för jag orkar inte gå hit igen för att söka efter era svar!".

Det faktum att det tekniskt är möjligt att posta på detta vis innebär dock inte att man blir populär då man postar så.

m v h Henrik

14. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Även om jag är väldigt datorvan så är det faktiskt inte så himla lätt att söka fram ett svar på frågan i ärendet i detta forum.
    Hittade någon som inte hade hittat den på sin Magic och det hade löst sig när han bytte ROM.

Däremot inte sagt att man inte ska försöka hitta svaret innan man skriver sin fråga!

15. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Intressant hur detta blev en netikettfråga.

Jag är högst medveten om att jag provocerade med mitt sista inlägg. Anledningen är väldigt enkel: Jag blev själv provocerad av att mitt allra första inlägg på detta forum, som dessutom var en enkel fråga, bemötes av en "Senior Driod" på ett onödigt och drygt sätt. Inlägget från mr "2000 inlägg på 10 månader" var som jag ser det ett klassiskt exempel på elitistiskt översitteri. Det finns överallt och inte bara på nätet.

I ett öppet forum som detta finns väldigt få regler, och det finns absolut inga regler som säger när man får/bör ställa en fråga. Inläggen uppfattas förstås olika beroende på hur kompetent man är inom området. Så länge noobs har tillgång till forumet får ni seniorer nog stå ut med en och annan fråga från personer som ni uppfattar som "lata" och "uppkäftiga". Eftersom jag inte har några som helst planer på att bli "populär" på Swedroid så bryr jag mig inte.

För att avsluta: jag fick informationen jag sökte redan efter första svaret, och för det är jag tacksam. På riktigt alltså :)

/Rikard

16. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

tycker jag sammanfattar din inställning ganska bra.
    Som mr 2000 poster på 10 månader ser jag personer som du vareviga vecka som varken orkar lr vill anstränga sig utan skiter i att söka och posta direkt och förväntar sig att deras problem är unikt och att alla ska anstränga sig för deras skull.

Huruvida det är lätt lr svårt att hitta svar spelar ingen roll utan handlar om motprestation. Har man åtminstone försökt så har jag inga problem med och hjälpa till.

Om man inte bott under en sten hela sitt liv så vet man att på 99/100 forum avskyr dem folk precis som du som är nonchalanta och lata och på något sätt tror att de är först med deras problem och skiter i att söka utan istället spammar forumet med liknande frågor.

mina 2000 poster har jag fått för att jag hjälper till där jag kan och inte leker elitistisk översittare mot nonchalanta personer som du

17. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag tycker att ett problem med att söka är att sökfunktionen är under all kritik. Väldigt ofta så får man 0 träffar även om man söker efter trådar man vet finns. Att man sen måste vänta innan man kan söka igen gör inte det hela bättre. Sökbegränsningen borde tas bort för inloggade medlemmar. Istället brukar jag få använda google och avsluta sökningsträngen med site:swedroid.se
    Då får man oftast fler och bättre träffar.

Skulle det gå att sätta en googlesök-ruta på sidan?

18. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Kan inte annat än hålla med om tidsbegränsningen. Är den verkligen nödvändig? Dvs har man gjort prestandamätningar som visar att den faktiskt behövs (även på inloggade medlemmar)?

19. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Håller faktiskt med. tror detta är något som kommer default med varje forumsoftware faktiskt. förmodligen någon sorts spamskydd för att inte överbelasta servern. Men swedroid är ju inte xda så begränsningen borde ju kunnas ta bort för medlemmar

20. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har inga som helst förväntningar på att folk ska anstränga sig för min skull. Antingen svarar man på min fråga eller så ignorerar man den. Av någon anledning svarade du och det tackar jag för, men en mera ödmjuk inställning skulle inte skada. Testa, det gör inte ont, jag lovar.

Se mitt svar ovan.

Åter igen, se mitt svar ovan. Dock ganska intressant att du som gammal forumräv kallar min fråga för spam, trodde du var smartare än så.

Kommentarer överflödiga.