hjääälp... sd kort problem

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by gurgel, May 23, 2010.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

hej!

fick idag för andra gången ett meddelande efter omstart att sd kortet är korupt, första gången var också efter en omstart, den gången fick väll gå tyckte jag, det var lite tråkigt med förlust av kort och musik, men NU IGEN?? jag hade tagit massa kort på mina barn och lagt in massa musik på kortet, och nu är allt borta igen.
    Fan alså,, vad beror detta på? ska man inte kunna lita på att korten och musiken ska finnas där? ska man inte våga starta om telefonen utan att detta ska hända.
    finns det nått sätt att kunna läsa ut foto och musik på kortet?
    jag vill verkligen inte bli av med det som finns på kortet.

hur ska man göra för att kortet inte ska krascha hela tiden?

mvh

en besviken desire ägare

2. ĝ

ĝ Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du måste "unmounta" eller avmontera SD-kortet innan du plockar ur det ur telefonen.
    För att fixa kortet måste du tyvärr formatera om det. :(

3. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har stoppat i kortet i min gamla samsung jet, där kunde jag sedan kopiera över mina kort och filmer, och när jag sedan stoppade tillbaka kortet i desire:n så funkade kortet utan problem, mycket konstigt... men jag är lite kluven om man ska ha kvar telefonen över huvud taget, det är ju inte bara sd kortet som krånglar utan en del annat också, den kräver ju en omstart varje dag för att fungera någorlunda,och pich to zoom funkar inte heller längre så bra, det krävs även där en omstart av telefonen, samt alla krossade displayer man läst om det sista, jag funderar på ett eventuellt byte till SE x10, skulle det vara ett bra eller dåligt byte tro??

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Med så mycket problem som du verkar ha skulle jag reklamera den. Jag har inga av de problem du nämner.

Vad gäller x10 så är det väl en ok telefon, men tyvärr med android 1.6... du får vänta till Q4 2010 för att få uppdatering till 2.1 när 2.2 finns nu...ingen multitouch... för mig är det ett dåligt köp jämfört med Desire.

5. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har läst att man kan göra en backup på telefonen, hur gör man det? vilket program är bäst för det?