Hjälp att hitta kompatibel Coolpad E2 skärm

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Kloppstock, 27 nov 2020.

  1. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    6
    Den har åkt i golven & skärmen måste bytas eftersom den ser såhär fin ut

    Man får missledande? söksvar, som inte alltid tycks detektera skärmar som har med Coolpad å göra
    Shop coolpad 2 screen – Great deals on coolpad 2 screen on AliExpress

    Å andra sidan jag har tidigare till denna telefon köpt ett skärmskydd som var till
    Coolpad E2C Screen protector Anti-shock Anti-scratch Anti-Shatter Coolpad E2C | eBay
    och det passade även till E2

    Någon har också tidigare hävdat att det ska finnas telefon fodral som ska passa både till min E2 och Coolpad Note 5 Lite C
    baserat på likadan storlek, tror ni därav att deras skärmar kan vara kompatibla med varandra efter samma princip?

    Är det någon ide att jämföra angivna mått? mellan olika Coolpad modeller som avgör huruvida
    en ny skärm till en enhet är kompatibel?


    Kan jag verkligen beställa & betala i indiska rupier?, hur fan skulle den konverteringen gå till?
    LCD with Touch Screen for Coolpad E2 - Black (display glass combo folder)
     

    Bifogade filer:

  2. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    6
    Det går åt helskotta, det finns inga E2 skärm replacement kitts vad jag kan se.

    Detta är enda alternativet Coolpad Note 5 3600 https://www.aliexpress.com/item/3289...37774426Tw1uTE
    Någon skrev som sagt
    "det står att den är för Coolpad Note 5 Lite C men den borde ha samma storlek eftersom jag såg att ett fodral skall passa både till E2 och Coolpad Note 5 Lite C."

    E2C skärmskyddet som rekommenderades mig passade E2 som sagt, det var bara att enheten tog emot för många smällar baktill antagligen men skärmens spräcktes ju inte iaf.

    Eller så ska någon få försöka reparera skärmen till vilket pris som helst då jag är envis & accepterar inga förluster, eftersom jag har en grej som jag klantigt nog glömde säkerhetskopiera [​IMG] tror du att någon reparerar sådana här typer av skärmfel där synken är uppfuckad?
    Känner ni till några sådana reparatörer i Sverige?
     
  3. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    6
    Varför genererar inte den här tråden ett enda svar? är en besvikelse
    Någon form av råd...
     
  4. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
  5. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    6
    Det fick jag inte, jag skickade ett mail redan 30 november i frågan, och precis som alla andra indier så svarar dom inte européer som hör av sig till deras mejladresser & det går inte att ringa, undantaget om dom jobbar på IT-supporten i västerländska länder.

    Nu är det ändå försent, för jag har köpt en ny kinesisk ;) telefon å förutsätter uppryckningen när jag behöver support
     
  6. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det kan du nog inte räkna med. Köper man prylar avsedda för Kinesiska och Indiska slit-och-släng marknaden så får man nog vara beredd på att det inte finns reservdelar att tillgå. [emoji16]
     
    sektledaren gillar detta.