Hjälp behövs till ny app med gamification

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Nodgear, 17 okt 2017.

  1. Nodgear

    Nodgear Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjenare på er allihop! Ny här!

    Det är såhär att jag och mitt företag håller på med en appidé som framförallt handlar om att användaren ska kunna vinna saker. I första hand pengar. Jag tänker inte hålla på och säga att det ska gå plus minus noll utan det är ett vinstdrivande projekt. Nu behöver det alltså inte spekuleras i det.

    Jag kan ju inte ge all fakta men skulle behöva komma i kontakt med någon som är vass på att för det första tänka annorlunda. Om detta passar bäst som en app eller om det blir en mobilanpassad webbplats vet jag inte för jag besitter inte de kunskaper som krävs. Personen behöver även kunna apputveckling och det är ett stort plus om kunskap finns inom hosting m.m.

    Utgångsläget är i alla fall detta:
    - En app eller webbplats där det ska finnas videor.
    - Den ska vara kompatibel med ny teknik som VR och 360.
    - Inlogg eller motsvarande ska krävas eftersom betalning ska ske och videon ska bara visas under en viss tid. Ex. Betala detta så har du tillgång till videon i si och så många timmar.

    Det ska tilläggas att detta absolut inte är någonting barnförbjudet eller motsvarande men det vi som företag måste kolla upp är huruvida minderåriga kan vinna pengar, det är nog tveksamt. Så i så fall kommer appen vara från 18 år vilket också måste "säkerställas".

    Det vi erbjuder är i första hand procent av potentiell vinst. Det innebär alltså att ju fler som laddar ner appen/spelar spelet ju mer pengar tjänar vi, och ju mer pengar tjänar alltså du!

    Känner någon att han/hon är intresserad av att ge sig in i detta och är införstådd med ovan nämnda riktlinjer så hojta till!

    Jag förstår att det lär komma frågor och jag ska försöka besvara de i största möjliga mån. Men skriv helst bara om du har kunskapen och faktiskt är intresserad så sparar vi mycket tid :)