Hjälp byta rom

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Titika, 2 okt 2011.

  1. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som ids lägga ner lite tid på mej och hjälpa mej byta rom på min x10i? Guiden måste vara på svenska och inte innehålla en massa uttryck som bara ni experter förstår....tänk på att jag bara har rootat min telefon och alltså är en nybörjare... Tack på förhand! Mvh Titika
     
  2. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstår att ni tycker det finns jättefina guider att följa men jag förstår dom inte och det är därför jag behöver hjälp. Är det ingen som ids guida mej? Jag betalar gärna nån hundring för besväret. Mvh Titika
     
  3. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag kan försöka skriva ihop en guide. Det blir i så fall till Wolfbreak.
     
  4. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    1. Hämta hem alla filer du behöver och lägg i en mapp på minneskortet i telefonen
    2. Gör en extra backup på det du vill spara. Jag brukar göra backup med "JS Backup", sedan gör jag för säkerhets skull en lista med alla mina appar med "Share My Apps" och mejlar till mig själv.

    3. Eftersom du har en rootad telefon så har du xRecovery
    Starta om telefonen och när du ser "Sony Ericsson" med vita bokstäver trycker du in bakåtknappen flera gånger tills du kommer in i ett gränssnitt som heter xRecovery

    4. Börja med att navigera dig ner till Backup & Restore (med volym upp/ned, och "enter" med Menyknappen

    5. Flasha in wb6 genom att gå till install custom zip och leta upp din sparade wb6-zip. Klicka på ok

    6. Efter varje flashning är det bra att göra en backup så att du kan gå tillbaka ett steg.

    7. Starta om din telefon i xRecovery och flasha in varje zip du vill ha. Konttrollera resultatet mellan varje flsahning

    När det är klart kan du kolla att du har med alla appar och sms och kontakter. De ska inte försvinna, men det kan gå snett då kan du återställa med JS Backup och de appar du kan installera direkt från Market med Share My Apps listan

    Skulle något gå snett så kan du återställa genom restore i xRecovery.

    Lycka till och hör gärna av dig om du behöver mer hjälp.



    Filer:

    [ROM] Wolfs TW Gingerbread | Feel the difference | V6 out | 17/9/2011 - xda-developers

    WB 6.0s Download Wolf_Xperia_6.0.0s.zip for free on Filesonic.com
    Tillägg:
    xda-developers - View Single Post - [ROM] Wolfs TW Gingerbread | Feel the difference | V6 out | 17/9/2011
    App&Widgetpack.zip [NEW!! Updated]
    BacktoStockKernel.zip
    Fonts&KeyboardPredictions.zip [for stock 2.3.3 Keyboard] - För tangenbordsförslag
    KeyboardPredictions.zip [for new V7 2.3.4 Swipe Keyboard, for Fonts you still need to install above Package]
    GoogleApps.zip / Adobe Flash Fix for Gapps Addon zip
    Grey_Circle_Battery_MOD_v5.zip
    ARC ThemeManager.zip
    Timescape+Facebook Integration Remover
    Overclock.zip
    Undervolt.zip
    Wallpapers.zip
    xLoud&Bravia_v06.zip
    Link2SD Addon
    OpenVPN Addon
    Chinese.zip
    Japanese.zip
    HomeButton_back-to-normal.zip
    HomeButton_noUnlock.zip
    Ringtone&Notification.zip - Standard ringsignaler
     
  5. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grotesco, hur vet jag vilka filer jag behöver? Det är just sånt här jag inte vet när jag läser guiderna. Du måste vara mer utförlig. Tänk på att du är expert och jag nybörjare hehe..
    Vart på minneskortet lägger jag filerna? Skall jag göra en egen mapp eller nåt? Skall telefonen vara ansluten till datorn?
     
    Last edited: 3 okt 2011
  6. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Du kan göra en egen mapp att lägga alla filer i om du tycker det är lättare men det behövs inte, du kan bara lägga allt direkt på sdcard.

    Grotesco har länkat till precis alla filer du behöver. Den 2a länken är själva Wolfbreaks ROM. Den sista länken samlar allt "extra" du skulle kunna vilja ha som inte ingår, exemplevis Xloud och Bravia, GoogleApps (GTalk, GMail, Youtube) osv. Filnamnet brukar avslöja vad som ingår.
     
  7. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack snälla! Förlåt att jag är så jäkla trög. Skall telefon vara ansluten till datorn? Hur får jag filen till minneskortet? Kan jag använda dropbox?
     
    Last edited: 3 okt 2011
  8. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    WB 6.0s är ju grundinstallationen

    - App&Widgetpack.zip - Tror att det är alla 2.3.4 Widgets från Arc (har inte jag, kör LPP istället för SE Home)

    - BacktoStockKernel.zip - Bara aktuell om du bytt kernel, det har inte jag

    - Fonts&KeyboardPredictions.zip [for stock 2.3.3 Keyboard] - För tangenbordsförslag, körde in den.

    - KeyboardPredictions.zip [for new V7 2.3.4 Swipe Keyboard, for Fonts you still need to install above Package] - Har inte kört in den, men däremot en annan zip med 2.3.4 igår med swipe-tangentbordet

    - GoogleApps.zip / Adobe Flash Fix for Gapps Addon zip - Körde inte in den, för mina googleappar låg kvar

    - Grey_Circle_Battery_MOD_v5.zip - Körde in en anann battericrikel-mod. Detta behövs absolut inte. Men det är en cirkelformad ikon med %-sats.

    - ARC ThemeManager.zip - Teman...

    - Timescape+Facebook Integration Remover - som det låter.

    - Overclock.zip
    - Undervolt.zip Jag har varken överklockat, eller undervoltat. Stabilast är att låta den vara.

    - Wallpapers.zip - om det skanas några bakgrunder.

    - xLoud&Bravia_v06.zip - hart lagt in detta. men xLoud ska man visst inte ha för det kan ha sönder högtalaren (avaktiverat) - Bravia ska ge bättre bil, men jag vet inte om det blir bättre- Tog det säkra och aktiverade den... ;)

    Link2SD Addon - Tror det är denna man ska ha om man vill kunna flytta appar som egentligen inte går att flytta till SD. - Kör inte jag.

    OpenVPN Addon - Kör inte

    - Chinese.zip
    - Japanese.zip - Kan du skippa

    - HomeButton_back-to-normal.zip
    - HomeButton_noUnlock.zip för att slippa låsa upp med att dra. Jag har inte denna

    - Ringtone&Notification.zip - Standard ringsignaler

    Jag är också nybörjare på det här. Egentligen räckre det med WB6.0, men om du saknar något får du lägga till det

    Jag lade in swipe-tangentborde från SE 2.3.4 igår och gilla det hittills. Men har inte hunnit sätta det på prov riktigt än. Har inte haft tid... ;)
     
  9. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag lade filerna i en mapp på minneskortet (WB6) Mest för att hålla koll på vilka filer som ska flashas...

    Om du lägger dem där med utforskaren när du är ansluten, eller om du skickar över dem till telefonen på annat sätt (bluetooth etc.) spelar ingen roll

    Och du ska inte vara ansluten till datorn när du flashar filerna.
     
    Last edited: 3 okt 2011
  10. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack :-) Håller på att ladda ner filerna. Tänkte lägga dem i dropbox så får jag ju dem direkt sen i telefon.
     
  11. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har slideit tangentbord och vill inte byta så jag behöver väl egentligen bara välja det som jag själv vill ha? Gick inte hämta WB (åtgärden tog för lång tid) så vad gör jag nu?
     
  12. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag provat ladda ner WB men det går inte eftersom åtgärden tar för lång tid. Nån annanstans att ladda ner den i från? Om det redan nu börjar rackla kanske det är en hint om att jag inte skall försöka mej på detta svåra? När jag skulle roota vart det oxå strul men det fixade sej till slut. Helvete, (förlåt franskan) jag vägrar ge mej!!
     
  13. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  14. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nog e du en ängel trots ditt nickname..hehe...var
    je gång jag skall ladda hem nån större fil så går det inte, får bara upp att åtgärden tar för lång tid, blir intressant och se om det går ladda från din dropbox, datorn har blivit svinsölig ju...nåväl, detta är ju inte ett forum för datorer ifall trådpolisen får lust slå till ...
     
  15. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nix, det gick inte, när det var en procent kvar så sa datorn att "åtgärden tar för lång tid" Måste checka om det är nån inställning i datorn som är knäpp... jag återkommer....
     
  16. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu kan jag inte ens ladda ner din fil längre för den finns inte i dropboxen din.....får snart ett psykbryt.....Hittade den igen men datorn är ju fläng, finns det nåt forum för xp?
     
  17. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så, formaterade datorn så nu har jag laddat ned din fil, däremot kan jag inte hitta rätt version av flashtool, det går inte att ta den från xda för den åtgärden avbryts hela tiden. Nån som vill dropboxa den åt mej? Mvh Titika
     
  18. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snälla! Är det ingen som ids skicka senaste flashtool-länken till mej?
     
  19. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  20. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    så nu skall jag börja, de filer som ligger i mappen iWolfbreakmappen kan väl ligga kvar i sin mapp eller skall de tas ur sin mapp tex finns en mapp i Wolfbreak som heter "data" där i ligger fler filer, de kan väl ligga kvar i den mappen?