hjälp dataanslutning slukar batteriet

Diskussion i 'Galaxy S' startad av jwn, 30 jun 2010.

1. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej !

Jag undrar om det är riktigt att dataanslutningen aldrig ska gå ner ?
    Min är upp konstant, vilket gör att batteriet tar slut jätte fort, 12-15h..

Hur fungerar era ?
    stänger dataanslutningen av sig automatik eller kan ni stänga den själva ?

Provade att disabla dataanslutningen och då höll den i flera dagar..
    Men hur kul är det att enable så fort man ska kolla mail osv. för att sedan disabla igen...

Tacksam för svar eller tips...

2. alan

alan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

stäng av autosynkningen mot google och andra tjänster.

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Låter som om något är fel, antingen något program som pratar för mycket över nätet, håller mobilen vaken bara för att det finns en aktiv dataanslutning eller så är det något fel på 3g hanteringen i Galaxy S. 3g när mobilen är i viloläge och inte aktivt tar emot eller skickar något är så vitt jag vet ganska strömsnålt.

På min Hero så har jag på mobildata jämt med autosynk för Google (mail, contacts, calendar, gtalk), facebook, twitter och några andra appar. När jag inte använder mobilen så går det knappt åt något batteri alls (när jag testade att inte röra mobilen på 8h så hade jag fortfarande kvar 100% efteråt trots att jag fått både sms, gmail, nya kalenderhändelser mm).

Föresten, när du testade att stänga av 3g använde du mobilen lika mycket då? Med skärmen tänd och så då menar jag? Om inte så gör ju det stor skillnad för batteriåtgången.

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Inställningar / Om telefonen / Batterianvändning

Där kan man se vad som förbrukat ström.

Energistyrningswidgeten är rätt praktisk för att stänga av och på grejer också.

Last edited: 30 jun 2010
  5. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har stänkt av alla synckningar jag kan hitta, och stängt av bakgrunds data och synkningen med. Det spelar igen roll, den drar lika mycket i alla fall..

Kollar man vad som dragit ström, så är det radiodelen, så något verkar förhindra att radiodelen går ner i sleep mode när dataanslutningen är uppe..

Har gjort en fabrikåteställning nu, ska se om den fortfarande drar lika mycket inatt.. -någon som vet om det räcker ? eller finns det något som återställer den bättre.. Står att man kan göra en hard reset, men jag har försökt utan att lyckas.. genom volym knapp ner samtidigt som man startar telefonen..