Hjälp en nybörjare med köpråd!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Qario, 9 okt 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Qario

Qario Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan man tänka sig att man som 22-åring aldrig har ägt en smartphone!? MADNESS! o_O

Jag har tittat på diverse Android-mobiler och kan inte bestämma mig för vilken man ska köpa, det är en djungel! Jag siktar på något i 2000-kr klassen. Har tittat lite på Xperia mini/pro, men sedan läste jag på forumet att den har problem men 3G/antennen.
    Jag vill kunna surfa utan problem, facebook, nyheter etc.
    Uppskattar alltid en bra kamera, blixt är ett plus.
    Designmässigt är jag inte petig, men den ska ha en bra skärm, helst reptålig.
    Vill att minnet och hastigheten ska vara bra.

Som nu märker är jag ingen expert :P Skulle vara tacksam om någon kunde komma med lite köpråd :)

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag antar du syftar på storleken av minnet och hastigheten av processorn?

Hur ställer du dig till att köpa begagnat? Är det nytt som gäller eller går begagnat an? Kan kännas tråkigt för vissa att köpa begagnat men faktumet består att man får mer prestanda för pengarna då en begagnad produkt har tappat värde.

3. Qario

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ah det är minnesstorleken och processorhastigheten jag menar :)
    Att köpa begagnat har jag inte riktigt tänkt på, men jag skulle nog helst vilja köpa en helt ny produkt.

4. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Kan säga att Xperia Neo finns för 1990kr nu på Elgiganten, det kanske är ett alternativ? Annars finns ju Huawei Ideos X5 ute för nästan samma summa, och den har ju bara fått bra kritik vad jag har läst i alla fall.

Fast om du ska köpa Neo så är det idag du måste köpa den, för söndag är sista dagen för erbjudandet.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Huawei Ideos X5 har jag i princip bara hört skit om. Har även hunnit testa en lite och tycker den inte är bra alls.

Billig: En ZTE Blade kanske? Verkar finnas en hel del moddningstöd till den så det är väldigt mycket bang for your buck.
    Vet ej hur Wildfire S står sig men av egen erfarenhet gör HTC bra produkter.

6. Qario

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack så mycket för insikterna :)
    Detta är verkligen en djungel, ska fortsätta researcha lite, men nu har jag i alla fall en fingervisning åt vilket håll jag jag ska leta :P

7. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Just runt 2000kr är det svårt, de flesta telefoner i den prisklassen (tex Blade, X8, WildFire, Gio, Ace, Optimus One) har gammal hårdvara som gör telefonen seg om du vill köra flera program samtidigt. Nu är inte MHz allt, men ser du en cpu på 600MHz eller 800MHz bör du fundera lite.

Neo & xPeria Mini/pro har modern hårdvara, kan du få en Neo för 2000 är det ett fynd. Att surfa på en mini är ok om man håller sig till mobilversioner av webbsidorna, annars vill man ha högre upplösning. Som sagt, inte lätt att välja...

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.