Hjälp fast vid android gubben

Diskussion i 'Blade' startad av therollingsten, 12 nov 2010.

  1. therollingsten

    therollingsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Fick hem min blade idag, och efterbliven som man är skulle jag roota och flasha den direkt. Jag följde pauls guide på modaco forumet ( http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/318413/04-oct-r3-superboot-root-mcri/ ) allt gick bra tills jag kom till den punkten då jag skulle starta om luren för att den skulle göra skälva flashen och den nya romen skulle "aktiveras" hur som helst så när jag hade startat om den så kom jag inte länge en till den gröna lilla android gubben. så nu kan jag inte starta telefonen normalt länge, även fast jag tagit ut minnes kortet.

    Vet inte om det hjälper någon men tänkte att det kunde vara värt att nämna, om jag skiver i fastboot "Fastboot-windows reboot" så startar luren om men fastnar fortfarande vi gubben.

    hoppas någon kan hjälpa mig

    mvh Sten

    Edit:
    Såg det här på en fastboot wiki

    Forcing fastboot to load on every boot

    Developers who are creating new images to try out very often can remove their boot and recovery images which will force the phone to enter bootloader mode every time you boot. To fix this, you would reflash the boot and recovery images back allowing the phone to boot normally.

    $ fastboot erase boot
    $ fastboot erase recovery


    kan det vara något? vågar inte göra något själv, är rädd att jag ska göra allt värre än vad det redan är
     
    Last edited: 12 nov 2010
  2. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Om du lagt in Clockwork recoveryn (boota telefonen med volym- och power för att få upp den) så bör du kunna flasha den därifrån.

    När man lagt in nån ny ROM så tar det oftast en stund innan telefonen bootar också, men antar att du testat att vänta nåra minuter och se om den startat?
     
  3. therollingsten

    therollingsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    jo väntade ca 30 minuter men inget hände. Jag har inte clockwork installerat, tror du jag kan installera det på något sätt nu?
     
  4. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
  5. sandstroem

    sandstroem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fastboot borde du komma åt, alltså VOL UPP (ej NER) + POWER. (Nu borde gröna androiden dyka upp och stanna där)

    Från fastboot kan du flasha ny recovery mha fastboot.

    'fastboot-windows flash recovery recovery-clockwork-2.5.0.9-modaco-r2-blade.img'.

    Läs mer här: http://android.modaco.com/content/z...9565/07-oct-2-5-0-9-r2-clockworkmod-recovery/

    Ta ut minneskortet och lägg in önskad rom i rooten på kortet mha valfri metod.
    Starta upp via recoveryn VOL NER + POWER.

    Flasha!
     
    Last edited: 13 nov 2010
  6. therollingsten

    therollingsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Hej Lyckade klura ut det där i natt faktiskt glömde skriva det, antar att jag var för trött men tack hur som helst. telefonen fungerar nu i alla fall :D