Hjälp i valet och kvalet?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ranting, 10 feb 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Står i startgroparna att skaffa ny mobil och det känns ganska givet att det ska bli en Android.
    Men sen tog det lätta slut :)

    Har några kompisar som har Hero och den verkar väldigt trevlig, men det finns ju lite mer att välja på nu och ännu mer som lurar runt hörnet.

    Men har lite kval. Jag tänkte försöka få ut telefonen via jobbet, har hört mig för lite om det skulle fungera att jag beställer en N1 - det låter som att dom skulle gå med på det. Men jag måste köpa den privat (givetvis) och sen i stället lämna in en utläggsredovisning. Iofs inget problem. Däremot måste jag själv fixa ev supportärenden själv, vilket jag givetvis inte tror/hoppas ska hända. Men risken finns ju och då vore det bekvämare om jobbet fixar det åt sig.
    Alternativen som då luskar runt hörnen är givetvis X10 och sen även HTC Bravo som ryktas om. Har även hört något rykte om en HTC Supersonic.. Men X10 har det låtit lite si så där om i förhandstittarna, och de två HTC lurarna är ju bara rykten än så länge.
    Finns det några andra bra lurar som är på gång där ute? Jag skulle nog kunna klara mig att avvakta några veckor/månad om det skulle komma något som är likvärdig N1 eller bättre mot att jag kan köpa via jobbet i butik här hemma. Men det kliar i fingrarna, hade inte min dator lagt av igår kväll hade jag antagligen redan beställt en Nexus One vid det här laget.. kontot på Borderlinx redan reggat ;)
     
  2. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag var i din sits, fram tills igår.. Stod helt enkelt inte ut, när min SE x1 hängdesig så blev det en "Rage-Order" hos google. Detta skulle kunna vara en sak jag ångrar hårt i efterhand, men nu känns det faktiskt riktigt bra, jag är övertygad om att "Nettan" kommer bli min nya förälskelse ;)

    Se det som såhär, du kan alltid vänta och se vad som kommer, men vad händer då? Jo då lurar en hel hög nya lurar runt hörnet och så kan det hålla på. Sålänge du står ut med att ladda luren en gång om dagen/natten (vilket iofs gäller i princip _alla_ smartphones) och vad mer du nu kan tänka dig ses som negativt med N1 så tycker jag personligen att det är ett bra köp i jämförelse med utbudet.

    Kort och koncist, googles lur, bra, köp.
     
  3. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tror inte N1 är en dålig telefon på något sätt, bara att det skulle göra det hela mycket enklare om jobbet kunde köpa luren åt mig :D
    Iofs batteritiden är något jag grämer mig åt, har ingen smartphone idag och van vid att klara mig med att ladda en gång i veckan. Men har förstått att det är något man helt enkelt får vänja sig vid oavsett vilken modell man tar.
     
  4. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    en kollega har beställt från tellint.se. Jag har ingen aning om ifall de är bra eller inte, men de fakturerar iallafall företag på ett smidigt sätt om det är viktigt att jobbet tar den.
     
  5. bjerkhoel

    bjerkhoel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan tipsa om att HTC Hero har relativt bra batteritid. Räcker 2-3 dagar för mig och då har jag i stort sett alltid 3g uppkoppling surfar en del, spelar en del , smsar mycket och ringer en del.
     
  6. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jo, det är klart, stor fördel om företaget kan beställa.

    Batteritiden i en smartphone kommer aldrig upp i laddning 1 gång/vecka vid normalt användande, dock så är väl "en gång om dagen" något att räkna med, även om det kanske är 2-3 dagar när allt väl kommer på plats som bjerkhoel skriver.

    Lösningarna är väl att ladda under nätter, när man äter eller någon annan gång man inte gärna pratar i telefon, då i alla fall N1an laddar relativt snabbt 0-100%.

    Alt. införskaffa en dockstation och sätta den där när man är hemma, använder luren som väckarklocka eller något annat spännande.
     
  7. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Läste precis att det ska vara en mobilmässa nästa vecka. Kanske kan vara värt att hålla ut till nästa vecka i allafall, och se om det presenteras någon ny modell som kommer släppas inom snart? HTC Bravo kanske?
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Bravo lär ju komma till mässan, skulle bli riktigt förvånad annars.

    Tre hävdar ju att börja sälja den i Mars, så det är hög tid nu!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.