Problem: Hjälp, jag blir galen på Google Assistenten

Diskussion i 'Allmänt' startad av Eduardo.S, 27 jan 2023.

  1. Eduardo.S

    Eduardo.S Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2023
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12
    Har Google Assistenten i mina lurar. Alltid när man skall svara eller skicka ett sms, så repeterar den det man vill skicka och det blir alltid ett ord eller flera som den tolkar helt fel. Jag har testat att även prata vääääldigt lååångsamt, men även detta funkar inte.

    Sedan när den frågar om man vill skicka meddelandet eller redigera det, så skickar den det ändå , trots att jag sa "redigera "

    Kan någon hjälpa mig innan jag blir galen?!
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Har oftast med att den är inte riktigt bra på svenska, och vissa dialekter är den även sämre på än andra, men ju oftare man kör med den ju smartare blir den.

    Upplever också problem med text messages med assistansen ibland kan det bli typ dubbel ord eller totalt felaktigt. Men den funkar relativt bra för mig via Pixel Buds, har inte testad via andra assistans stödda hörlurar hur väl det funkar med dessa.
     
  3. Eduardo.S

    Eduardo.S Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2023
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12
    Så med "relativt bra" syftar du på att det tar 3 försök med redigering av ett meddelande innan man kan skicka iväg det?

    Använder du också Pixel Buds A?
    I början kunde jag hålla ner fingret på ena luren, för att svara direkt på ett meddelande. Den funktionen har helt slutat att fungera.

    Vidare, om jag lyssnar på en podd, och säger "skicka ett meddelande till X", så hör man plinget från assistenten som indikerar att man kan börja prata.
    Men efter det så fortsätter podden istället att spela. Sedan när jag säger samma sak till assistenten igen, så tror den att jag vill skicka ett meddelande som är "skicka ett meddelande". Säger jag då "redigera" jättelååångsamt, så skickar den istället iväg meddelandet?!

    Riktig skit enligt mig, men det konstiga är att assistenten fungerar bättre i t ex bilen och i de trådlösa Nest högtalarna.

    Nu använder jag bara mina Buds till att lyssna på poddar eller musik. Hade jag fortsatt att använda assistenten i mina lurar, så hade jag fått ett anfall.

    Tips någon?
     
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Relativt bra funkar oftast händer ibland

    Fråga 2: Nä jag kör vanliga Pixel Buds. Inte A versionen, även det nya Pixel Buds Pro upplever jag funkar bättre än mina tidigare Pixel Buds versionen, har aldrig haft A versionen så vet inte hur det är på dessa.