Hjälp jag fick en tom låda från Google!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Bjorn88eklund, 7 maj 2010.

1. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hoppas de blir bra iaf. Google verkar ju strö Nexus One runt utvecklare så dom kan nog vara snälla och ge dig en, får man iallafall hoppas. :)

2. JockeLi

JockeLi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Njae, inte riktigt.. Att strö Nexus one runt utvecklare är ju enbart till googles fördel då dom vill att market utvecklas något enormt. Dom har också fattat att det är utvecklare och användarna man ska flörta med. Google är ju tyvärr ett företag som ska gå plus även om dom flesta av deras tjänster är gratis.

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Google återkommer till dig med ett vettigt svar, de har medberäknat sådana händelser mm mm

4. Bjorn88eklund

Bjorn88eklund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

FYFAN VA SKÖNT

Igår så fick det hela en lösning.
    Jag har varit på google och dhl som fan den senaste månaden för att försöka få en lösning på min borttappade/stulna mobil.

Satt och pratade hemma vid maten om det här och så sa morsan jamen du har inte hört något från google nu då. Nej, jag har mailat men inte fått nått svar på en vecka men vafan jag kan ju logga in igen och bli lite mer besviken.

Loggar in på mailen och de första jag ser är två nya mail, på ena står det i rubriken "REFUND". Jag öppnar det fort som fan och ser att google har gjort en återbetalning för telefonen på 558,65 dollar. Så jävla lättad man blev när man läst det.
    Kollade kontot idag och hade fått 4347 kr översatta så jag gick till och med lite plus från google eftersom ja betalade 4055 kr för mobilen därifrån.

Jag hade lagt ut 5000 kr på mobilen totalt så jag gjorde bara 650 kr förlust nu och det kan jag leva med :-)

Sen om mobilen blev stulen, aldrig ilagd eller så kommer jag nog aldrig få svar på. Mest tror jag att den blivit stulen iochmed att lådan såg konstig ut med tejpen och allt.

Men stor eloge till google vill jag bara säga :-)

5. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vad skönt det löste sig! Synd bara att sånt ska ta sån jävla tid :(

6. Bjorn88eklund

Bjorn88eklund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja de tar en jäkla tid samt att man inte hör någonting ifrån dem. Så man känner sig jäkligt bakbunden.

Jag talade med dhl efter ett tag och bad om att bli kopplad högre upp, blev kopplad till den ansvarige på dhl för reklamationer. Jätte trevlig, mötesgående och villig att hjälpa till skulle kolla lite med kollegorna osv sen återkomma efter någon dag. Har fortfarande inte hört något efter 2,5 vecka.

Så all credit för detta går till google, Dhl tycker jag ska skärpa sig ordentligt.
    Kommer aldrig att använda dhl igen så länge de finns ett annat alternativ.