Hjälp! Kan inte uppgradera 1.5 Spica från Telia

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Moo, 27 maj 2011.

  1. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har enorma problem med att uppgradera min 1.5 Spica från Telia till 2.1. Har provat både på en XP-maskin och en Win7-maskin, med både Kies och NPS. Kies säger bara att det inte har stöd för telefonen, NPS 1.4 eller 1.5 säger att det ingen uppgradering behövs.

    Ringde till Telia och de svarade bara "vi har ingen support för Samsung, bara iPhone, ring Samsung" och när jag ringde Samsung så skyllde de på Telia och bad mig skicka in telefonen.

    Någon som har tips på hur jag löser detta utan att skicka in telefonen eller fippla med Odin? Undviker helst de två alternativen om det går.
     
  2. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Testa igen, och igen, och igen, och igen osv :P Det funkade dock inte för mig, var tvungen att skicka in den. Har för mig att det är NPS som man ska använda, men är inte 100 :P
     
  3. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jo, testat ett tiotal gånger nu och kommer ingenstans, funderar på att lämna in den. Alternativet är väl att flasha den i Odin och kanske till och med roota den och lägga in en custom 2.2-ROM. Någon som har tips på vilken om jag nu väljer the dark side? :D
     
  4. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    cyanogenmod 6 alpha 8.4 elr spicagenmod nextgeneration beta2 skullle jag rekommendera, givetvis kompletteras det med yonip elr horssepower kernels :)
     
  5. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Orkar du utveckla det lite och förklarar varför jag ska välja den ena över den andra? :)
     
  6. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    samdroid kan du iaf glömma, den har typ inga advanderade inställningar och är inte alls lika snyggt och snabbt som cyanogen, spicagen är baserat på cyanogen bara med ett annat tema och lite andra godisappar som cm saknar, kolla in det här: http://forum.samdroid.net/f53/sgm-froyo-nextgeneration-4610/

    :)