Hjälp med app drawer på SE X8 med MiniCM

Diskussion i 'Allmänt' startad av bborn, 19 dec 2011.

  1. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej,
    på min SE X8 där jag kör rom:en Minicyanogenmod 2.0.7 har jag, fråga mig inte hur, lyckats ta bort genvägen i ”app drawern” som hela tiden syns nederst på skärmen (den som enligt default innehåller från, vänster till höger:

    –*Genväg till telefon
    – Genväg till skärmen med alla appar
    – Genväg till webbläsare

    lyckats avlägsna den mittersta av dessa, alltså genvägen till skärmen med alla appar, så nu visas där bara en stjärna som inte leder någonstans.

    Har googlat runt och letat här på forumet utan att hitta någon info om hur man får tillbaka den. Snälla hjälp, jag kommer inte åt några appar andra än de som ligger på startskärmarna (vilket iofs är 4x5=20 stycken, men ändå...). Vore bra att slippa göra en full wipe...

    Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
     
  2. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Låter som att du använder ADW

    Jag tycker att genvägen till appdrawern tar onödig plats, så jag brukar tilldela den en gest istället. Det är i alla fall idiotsäkert och går att hitta i inställningarna till ADW.
     
  3. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ah, installerade "Organized drawer" (tror jag den heter), och la in en genväg till den. Bra skit, att kunna sortera apparna i mappar!
     
  4. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det går att låsa ADW så att man inte kan flytta runt ikoner och annat på hemskärmarna. Har för mig att även dock bar blir låst för redigering då. Oftast när en ikon/knapp försvunnit som för dig är det när ADW tolkat ett tryck som en dragning och ikonen hamnar i den dolda dock bar:en eller helt enkelt raderas.

    Det enda man behöver göra är dock att välja lägg till genväg/ikon eller vad det står i ADW. Det finns en meny/grupp som heter launcher actions har jag för mig, välj ikonen för app drawer. När den ligger på hemskärmen igen så är det bara att dra ner till till stjärnan, som indikerar att det är en ledig plats.
     
  5. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo har börjat fatta galoppen nu... Med en rootad telefon kan jag ändra det allra mesta i luren :-). Tack för svar.

    Det verkar som att om man ska kunna ha den senaste versionen av MiniCM måste kan flasha kerneln, tror det är nAa- kerneln man be
     
  6. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    -höver... har brickat telefonen två gånger när jag flashat kerneln... vet någon av er en guide som tar mig förbi "fällorna"?