Hjälp med app

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av FOO, 29 okt 2010.

1. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Någon som vet om det finns någon open source kod som man kan använda för att skapa en app lite som bensinkollen. Dvs att man lägger till en mängd adresser i google maps och därefter får träffarna i avståndsordning. Sen att man kan klicka på träffen och få vägbeskrivning. Jag har en databas med lite adresser och skulle vilja använda en befintlig kod för att anpassa efter mina önskemål.

Kan i stort sett inget om göra appar, men tänker att om det finns en kod så borde man kunna fixa att anpassa den.

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Ja, det finns faktiskt ett gränsnitt i android-api som "konverterar" adresser till platser och tvärtom.
    Var ligger du på för nivå ifråga om programmeringskunskaper?

3. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja det är väl lika med noll, så därför tänkte jag att det kanske fanns någon app med öppen kod som jag kunde ta och låna lite av. Eller om det går att göra något i appinventor kanske.

4. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Det låter som om det som du vill göra är väldigt likt ett lager i applikationen layar. Layar har tre olika vyer, som default visas "augumented reality" med en overlay på kamerabilden i displayen. Det finns dock även en kart-vy och en list-vy.

Att själv skapa sig ett lager till layar, t ex med hjälp av php-kod är mycket enklare än att skriva en android-app i Java. Jag har en del php-kod som distribueras med GPL-licens på http://phpoi.sourceforge.net/

Den koden skrevs ursprungligen för att automatiskt skapa poi-filer till GPS-navigatörer från data i databaser. Som en bisats var det dock väldigt lätt att även lägga till stöd för layar.

Lagren "Strandnära vägar", "Svenska judoklubbar" och "Jiujitsuklubbar" i layar skapas av ovanstående kod från mysql-databaser.

Dock är det så att databaserna inte främst bygger på adresser utan på GPS-koordinater.

m v h Henrik