Hjälp med att få igång 3G modem på Android Pad

Discussion in 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' started by Mizuki, Sep 2, 2010.

1. Mizuki

Mizuki Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag är ny på forumet och även ny när det gäller användande utav Android Pad. Fick en sådan här med posten idag: http://www.cybermedia-supply.com/tablet/androidpad/m-series/specs

Är osäker på märke/tillverkare, men problemet är iallafall att jag saknar Wifi där jag bor (har enbart 3G modem). Jag undrar nu om någon vet ifall det är möjligt att köra 3G modemet på A-paden? Jag har prövat att koppla in modemet i USB porten, modemet blinkar, men jag får aldrig upp något meddelande på a-paden.

Modemet är av märke Huawei E220

Sedan undrar jag om någon vet hur man överför filer från datorn till A-paden?
    Har prövat att koppla i USB kontakten till datorn, men det poppar inte upp någon disk i diskhanteraren.

Tacksam för hjälp!

2. Lunait

Lunait Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har letat runt lite och efter vad jag kan förstå så stödjer inte Android externa 3G-modem. Vad gäller filöverföring så ska det bara vara att koppla in USB-kabeln i telefonen och datorn, så borde det ploppa upp en ruta på paden som låter dig välja vilken typ av anslutning du vill göra med USB-kabeln (bara ladda batteriet, eller överföra filer). Får du inte upp någonting när du kopplar in sladden?

/Johan

3. DanielL

DanielL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Stoppa in en 3g dongle kan du nog glömma sålänge du inte kan koka dina egna rommar med kärnor/moduler med stöd för modemet.. Men det gissar jag att du inte kan eftersom du ställer den frågan här..

Men överföringen bör ju funka med usb-sladd som Lunait säger

4. Mizuki

Mizuki Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ah okej, jag förstår då är det inte mycket att göra åt det hela vad det verkar.
    Nej konstigt nog så händer inget när jag sätter i kabeln, varken i datorn eller på paden.